پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارشناس سیاسی:

حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی گفت: قطعا ما وارث یک انقلاب بزرگ هستیم که هزاران شهید و جانباز و خانواده شهید داریم که هر آنچه در توان داشتند در طَبَق اخلاص گذاشته و برای تمامیت ارضی این کشور فدا کرده‌اند.

منتشر شده در 8 آذر 1401
در سرویس

حسین کنعانی مقدم در پرسش و پاسخ اختصاصی خبر24 در مورد در شرایط فعلی حمایت رسمی و علنی از جمهوری اسلامی بیان کرد:

چرا در شرایط فعلی حمایت رسمی و علنی از جمهوری اسلامی واجب است؟و علت نگرانی عده‌ای که موافق نظام هستند ولی برای حمایت اقدامی نمیکنند چیست؟ 

کنعانی مقدم : قطعا ما وارث یک انقلاب بزرگ هستیم که هزاران شهید و جانباز و خانواده شهید داریم که هر آنچه در توان داشتند در طَبَق اخلاص گذاشته و برای تمامیت ارضی این کشور فدا کردند چه در دفاع مقدس و چه در میدانهای دیگر. 
قطعا امروز این رسالت مهم بر عهده ماست  که از این ارزشهای آفریده شده، دفاع کنیم و از خواست اکثریت مردم حمایت کنیم که همان خواست استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی میباشد.
هر جای دنیا که بروید مردم آن کشور در مقابل دشمن صف آرایی می کنند و در برابر دشمنات بیگانه به مقاومت می پردازند و حاضر نیستند که استقلال و آزادی خودشان را تحویل دشمنانشان کنند. این امری بدیهی و طبیعی بوده و هزاران سال وجود داشته است که در مقابل تهاجم هایی که به ایران شده از تهاجم مغولها گرفته تا عصر حاضر و تهاجم عراق و…؛ ملت ایران نشان داده‌اند که در مقابل تهاجم خارجی می‌ایستند. از طرفی این یک تکلیف شرعی  و بر عهده آحاد مردم است که از کیان جمهوری اسلامی و ایران دفاع کنند و در مقابل دشمنان بایستند. 

علت نگرانی عده‌ای که موافق نظام هستند اما حاضر به موافقت علنی از نظام نیستند چیست و چه راهکارهایی وجود دارد؟ 

کنعانی مقدم : ما درگیر جنگ روایت‌ها هستیم که در چارچوب یک جنگ هیبریدی یک جنگ روانی علیه ما از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی در درون کشور به راه انداخته اند؛ متاسفانه در مجامع مختلفی این جنگ روانی ایجاد شده و فضای سیاسی کشور را غبارآلود کرده است و تنها کسانی میتوانند در این فضا به حیات خودشان ادامه بدهند که دارای بصیرت و آن شاخصه‌های ایمانی و تقوایی باشند. متاسفانه برخی که تریبون‌دار هستند و یا مدعی حمایت از مردم و اقشار مختلف هستند که در چنین شرایطی عمدتا راه را گم میکنند و نمیتوانند حق را از باطل تشخیص بدهند، به همین خاطر هم میتوانند دچار انحراف شوند و هم دچار توقف و ایستایی شوند. به همین خاطر بعد از مدتی که این غبارها فروکش میکند و حق و باطل خودش را کامل عیان می کند قطعا این افراد می فهمند که باید مسیرشان را اصلاح کنند و شاید هم اینهایی که الان موضعی نمیگیرند و یا مواضعی اتخاذ می کنند که آسیب نبینند علتش آن تقوای سیاسی و آن بصیرت لازم میباشد.
همیشه هم اسلام از این آدم‌ها ضربه خورده به این علت که خودشان را در جناح حاکمیت و نظام قرار میدهند ولی از درون به دنبال ضربه زدن به نظام و آرمانهای یک ملت هستند. 

با چه راهکارها و تکنیکهایی میتوان با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن مقابله  و اثرات آن را خنثی کرد؟ 

 کنعانی مقدم : جنگ هیبریدی ابعاد مختلفی دارد اقتصادی، نظامی، تروریستی، سایبری، اطلاعاتی، فرهنگی و… ابعاد مختلفی را وارد عرصه مقابله با ایران میکنند. تنها راهش این است که ما تهاجم هیبریدی داشته باشیم و تمام امکاناتمان را در همه زمینه‌ها وارد عرصه کنیم و فقط دفاع نکنیم، بهترین دفاع حمله است و نمیشود که ما بنشینیم و فکر کنیم که دشمن کنار میکشد. ما باید در مقابل تمام ابعاد این نوع جنگ حالت تهاجمی به خود بگیریم تا دشمن را از میدان به در کنیم و این خوش خیالی است که ما بنشینیم و کاری نکنیم و فکر کنیم که دشمن عقب نشینی میکند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/24479

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی