پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فائزه هاشمی:

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خواهان ادامه تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکایی‌ها شد.

منتشر شده در 28 فروردین 1401
در سرویس

 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خواهان ادامه تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکایی‌ها شد. فائزه هاشمی که در یک جلسه اینترنتی در کلاب هاوس سخنرانی می‌کرد گفت: «تنها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند! چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود» این اظهارنظر در حالی از سوی دختر هاشمی بیان‌شده است که پیش از او سناتورهای جنگ‌طلب در حزب جمهوری‌خواه آمریکا نیز بایدن را تهدید کرده بودند که اگر تحریم‌های سپاه را لغو کند؛ از دولت او شکایت خواهند کرد.

البته این بار اول نیست که فائزه هاشمی با آمریکایی‌ها هم‌نظر شده است، پیش‌ازاین در میانه اجرای پروژه فشار حداکثری؛ عضو جنجالی خانواده هاشمی از دولت ترامپ خواسته بود که تحریم‌ها علیه مردم ایران را بیشتر کند تا به تعبیر او این فشار باعث تسلیم نظام در برابر آمریکا شود؛ اما چرا برخی از اصلاح‌طلبان به‌صورت آشکار در برابر لغو تحریم‌های ایران موضع‌گیری می‌کنند؟

به نظر می‌رسد تحرکات جدید در میان برخی اعضای کنگره آمریکا برای ایجاد وقفه در ادامه مذاکرات وین باهدفی فراتر از لغو تحریم‌های تشریفاتی سپاه صورت گرفته است. از نگاه آمریکایی‌ها فریز کردن (توقف) مذاکرات به بهانه تحریم‌های سپاه باعث می‌شود که تهران به سمت مذاکره مستقیم با بایدن هدایت شود. محافل تصمیم‌ساز در آمریکا در هفته‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت دموکرات‌ها با توجه به جنگ اوکراین خوب است و احیای برجام به‌تنهایی آورده‌ای برای انتخابات آمریکا نخواهد داشت؛ ازاین‌رو باید با ایران «مذاکره مستقیم» کرد تا بتوان امتیاز بیشتری کسب کرد.

برِت استفانز ستون نویس روزنامه نیویورک‌تایمز از بایدن خواسته است که برجام را احیا نکند، زیرا هر توافقی با ایران باعث تضعیف آمریکا می‌شود. در این مقاله آمده است که بازگشت به برجام باعث توافق بهتر و قوی‌تر نخواهد شد، زیرا پس از اجرای آن هیچ‌کس در تهران به تلفن رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ نخواهد داد.

سخنان فائزه هاشمی در مخالفت با لغو تحریم‌های ایران و انتفاع از برجام را باید هم سو با اقدامات جدید کاخ سفید علیه احیای برجام ارزیابی کرد. آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که برداشتن تگ FTO هیچ آورده اساسی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته و تنها بهانه‌ای است برای تغییر در مدل مذاکرات در وین و ورود بدون هزینه آمریکا به میز برجام! برخی چون دختر هاشمی در تهران برای «مذاکره مستقیم» دلالی می‌کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/61387

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی