پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش سرلشکر سلامی به دستور «پاسخ سخت» رهبر انقلاب:

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما اصحاب شهادتیم و با این شهادت‌ها از میدان جدا نمی‌شویم، شما تراکم حضور مردم عزیز کرمان حتی بعد از شهادت را دیده‌اید، این ملتی نیست که با شهادت در برابر دشمن کُرنش کند ما فرمان رهبر انقلاب را شنیدیم و به‌دنبال تحقق آن پیش خواهیم رفت.

منتشر شده در 15 دی 1402
در سرویس

فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، سردار سلامی پیش از ظهر امروز در آیین تشییع پیکرهای پاک شهدای جنایت تروریستی کرمان در مصلی امام علی(ع) اظهار کرد: شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان بی‌دفاع، زائران دلباخته اسطوره فراموش ناشدنی اسلام و ایران، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)، رهبر عزیز و عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، ملت شریف غیرتمند، رئوف با تعصب و با عاطفه ایران اسلامی و به ویژه مردم شریف و کریم و نجیب استان کرمان، دیدار کریمان و خانواده‌های معظم و معزز این شهیدان والامقام که نور چشمان ملت بزرگ ایران و همه امت اسلام و بلکه جهان بشریت هستند را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

سرلشکر سلامی افزود: در کرمان حوادث سخت و دردناکی در طول دهه‌های گذشته رخ داده است  و بنده حقیر این توفیق را داشته‌ام که در همه این ماجراهای غم انگیز و حوادث سخت و مصیبت‌بار در کنار این مردم عزیز شاهد هنرنمایی روح صبر و استقامت و توکل و نجابت و مظلومیت برای مردم کرمان باشم.

وی ادامه داد: ما شکوه صبر را، عظمت نجابت را، بزرگی و وسعت ایمان را و امواج بلند مهربانی و وفاداری و فداکاری را در سیمای مردم کرمان به خوبی دیده‌ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز کرمان نه فقط دیار شهیدان است که خود دیار شهادت است، مشهد شهیدان ماست و ما در سالگرد بدرقه آسمانی آن فرمانده بزرگ شاهد عروج 85 نفر دیگر از کاروان شهیدان به عرش اعلی هستیم.

سرلشکر سلامی ابراز کرد:  جایی که به تعبیر قرآن این شهیدان نزد پرورگار روزی‌خوار هستند و این بشارت برای خانواده‌های عزیز و بازماندگان صبور و شکیبای این عزیزان است.

وی افزود: همه ملت ایران چشمان‌شان چشمه‌سار اشک است، قلب‌هایشان با قلب‌های شما در حزن و اندوه است، یک ملت امروز به افتخار عظمت شهیدان شما از جا بر می‌خیزد تا اسلام را و درخشش طلوع منور خورشید دین را در گستره جهان اسلام ببیند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه به فضل الهی انتقام همه شهیدان مان گرفته می‌شود، اظهار کرد: می‌خواهم بگویم انتقام این شهیدان قبل از شهادت‌شان گرفته شده است؛ ما امروز با آرایش پیوسته و زنجیره به هم متصل از شیاطین کوچک و بزرگ عالم در نبرد هستیم، نبردی بین اسلام و کفر درگرفته و یک واقعیت و یک حقیقت انکارناپذیر در صفحه زندگی امروز ملت ایران و اسلام است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این جنایت‌ها بازتاب عکس‌العمل و پژواک شکست‌های سختی است که طی سال‌های اخیر بر پیکره استکبار و عوامل منطقه‌ای و درونی آن وارد شده است.

وی خطاب به داعش گفت: شما می‌دانید کشتن یک کودک بی‌گناه معادل از بین بردن تمام بشریت است شما که قرآن می‌خوانید و حفظ می‌کنید آیا می‌دانید در صف اول جهنم قرار دارید. هرکجا باشید شما را می‌یابیم! بدانید با ناپدید شدن نمی‌توانید از عذاب الهی دور شوید و اگر هزار سال هم عمر کنید شما را خواهیم یافت.

فرمانده سپاه ادامه داد: بنابراین همه ملت ایران امروز بدانند ما در یک نبرد بزرگ هستیم، می‌ایستیم آنها را هر روز شکست خواهیم داد. مطمئن باشید اجازه ذره‌ای سیطره دشمن را نخواهیم داد و فاتح قله‌های جدید خواهیم بود.

سرلشکر سلامی ابراز داشت: فکر نکنید ملت ایران دست‌بسته بودند، خدا دست ما را به روی دشمنان باز کرد و ما با قدرتی به‌نام آمریکا در طول چند دهه اخیر در یک نبرد واقعی بوده‌ایم اما در همه این نبردها آمریکا را با شکست‌های خفت‌بار بدرقه کرده‌ایم.

وی با اشاره به شکست‌های آمریکا در برابر ملت ایران تصریح کرد: آنها که می‌خواستند در عراق دولت‌سازی کنند در عراق شکست خوردند. آن قهرمان افسانه‌ای با اصحاب با وفایش، آمریکا را در صفحه سیاسی عراق ناکام کرد و عراق از دست و شر سلطه آمریکا نجات یافت در حالی که نظامیان‌شان در عراق حضور داشتند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آنها می‌خواستند افغانستان را در سلطه سیاسی خود بگیرند اما فرار مفتضحانه آنها را دیدید در حالی که تجهیزات یک ارتش مدرن را به جای گذاشتند.

 سلامی اضافه کرد: آنها می‌خواستند در لبنان هم حزب‌الله را از صفحه سیاسی آن کشور ساقط کنند اما امروز درخشش این قدرت آسمانی را در شرق مدیترانه می‌بینید و می‌خواستند سوریه را فرو بپاشانند، اما سوریه ماند و آمریکایی‌ها رفتند. 

اسرائیل سیاست از بحر تا نهر را در سر می‌پروراند

وی اظهار داشت: آنها سیاست بحر تا نهر را در سر می‌پروراندند و می‌خواستند غاصبان کامل سرزمین فلسطین شوند و یک ملت قدیمی و ریشه‌دار اسلامی را دفن کنند اما امروز شما می‌بینید چگونه فلسطین قهرمان که روزگاری با سنگ می جنگید باز هم به برکت شهادت آن قهرمان نامدار اسلام و گروه‌ها و مبارزان فلسطینی چگونه کاری کرده که آن سرزمین و آن رژیم منحوس در مرز بقا و ممات قرار گرفته است و نمی‌تواند امن زندگی کند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه طوفان‌الاقصی شکست‌پذیری این رژیم جعلی و تصنعی را نشان داد،  ابراز داشت: هر روز حداقل 20صهیونیست به دست مبارزان فلسطینی کشته می‌شوند و دیگر چشم‌انداز امن برای زندگی در آن سرزمین مقدس را نمی‌بینند.

وی داعش را محصول سیاست آمریکا در جهان اسلام خواند و افزود: داعش می‌خواست یک نقشه جدید ترسیم کند و به دنبال خلافت در بلاد اسلامی بود اما با مجاهدت جوانان کشورهای اسلامی و به فرماندهی فرمانده شهید ما قاسم سلیمانی آن آتشفشان تکفیر که منتشر شده بود و بخشی از بلاد اسلامی را در میانه آتش خویش گرفته بود و نوامیس مسلمین را آواره کرده بود و جوانان را سر می‌برید را شکست داد.

سرلشگر سلامی با بیان اینکه امروز آیا نقطه‌ای به اندازه سر سوزن که در اختیار این داعش جنایتکار باشد را می‌بینید؟ اظهار کرد: داعش ناپدید شده است و در نقشه سیاسی جهان هیچ اثری از آنها نیست و گم شده‌اند و در میان لانه‌ها سکنی گزیده‌اند و شما هیچ وضوحی از این قدرت نمی‌بینید.

فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: اینها فقط می‌توانند به عنوان عوامل و مزدوران آمریکا و صهیونیسم عمل کنند اما به آنها این هشدار را می‌دهیم؛ اگر مرد هستید با ما بجنگید، چرا زنان و کودکان بی‌دفاع را می‌کشید.

وی اضافه کرد: شما مردان تقابل روبه‌رو با اصحاب صبر و استقامت نیستید، شما می‌گویید پیرو پیامبر هستید و از قرآن سخن می‌گویید در کجای قرآن و سنت پیامبر جواز کشتن زنان و کودکان بی‌دفاع مسلمان صادر شده است.

سرلشگر سلامی خطاب به داعش گفت: شما می‌خواهید به جهنم بروید، شما می‌دانید کشتن یک کودک بی‌گناه معادل از بین بردن تمام بشریت است، شما که قرآن می خوانید و آن را حفظ می کنید آیا می‌دانید در صف اول جهنم قرار دارید.

فرمانده سپاه پاسداران در پایان گفت: ما اصحاب شهادتیم و با این شهادت‌ها از میدان جدا نمی‌شویم، شما تراکم حضور مردم عزیز کرمان حتی بعد از شهادت را دیده‌اید، این ملتی نیست که با شهادت در برابر دشمن کُرنش کند ما فرمان رهبر انقلاب را شنیدیم و به‌دنبال تحقق آن پیش خواهیم رفت.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/153810

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی