پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رزمندگان با پاکسازی چند منطقه مهم در شمال غرب استان الجوف به ۲۰ کیلومتری مرزهای عربستان رسیده اند و خطر نفوذ را به جاده راهبردی البقع-الحزم را به صفر رساندند.

منتشر شده در 16 اسفند 1400
در سرویس

از شمال غرب استان الجوف و شمال شرق صعده خبر می رسد درگیری میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی همچنان جریان دارد و در روزهای اخیر هم شدت گرفته است.

یک منبع میدانی که تحولات را در شمال غرب استان الجوف از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها در این محور اشاره کرد و گفت: رزمندگان دامنه عملیات را در شمال منطقه الیتمه افزایش دادند و با انجام حملات گسترده از محورهای داب، شرق الاجاشر و … موفق شدند مزدوران سعودی را عقب برانند.  

به گفته این منبع میدانی آگاه، نیروهای یمنی در جریان عملیات توانستند چندین منطقه و پایگاه نظامی از جمله برقاء غنم، برقاء حمد، قرون العناب و مناطق حومه را از اشغال عناصر سعودی خارج و پاکسازی کنند.  

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان در جریان پیشروی ها به ورودی پایگاه نظامی العناب رسیدند، افزود: نیروهای یمنی پس از تثبیت مواضع، موجی دیگری از حملات را آغاز کردند و توانستند پایگاه را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، با پاکسازی صورت گرفته در این محور، رزمندگان به حدود ۲۰ کیلومتری مرزهای مشترک با استان نجران عربستان رسیده اند.  

این منبع میدانی با بیان این که مقصد بعدی رزمندگان در این محور منطقه برقاء مشتخره است، گفت: با پیشروی های اخیر خطر نفوذ دوباره عناصر ائتلاف سعودی به سمت جاده راهبردی البقع – الحزم تقریبا به صفر رسیده است.  

از محور شمال شرق استان صعده خبر می رسد درگیری ها در محور شمالی منطقه الاجاشر افزایش یافته و رزمندگان تلاش می کنند با پیشروی به سمت نوار مرزی، کنترل مناطق خلیفاء ام الماء، خلیفاء عاقر” را در دست گیرند.  

با پاکسازی این مناطق، حد فاصل نقاط مرزی در استان های الجوف و صعده امن تر و رزمندگان از این محورها به مرزهای عربستان (استان نجران) به ویژه گذرگاه مرزی بسیار مهم الخضراء نزدیک تر شدند.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/67947

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی