پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعضی رسانه‌ها در غرب خواهان اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان شدند تا درباره نابودی حماس اتفاق نظر ایجاد کنند، این بهترین راه برای ریشه‌کنی مقاومت است، تشکیلات خودگردان با حماس جنگیده و با اسرائیل همکاری امنیتی دارد.

منتشر شده در 30 آبان 1402
در سرویس

بعضی رسانه‌ها در غرب خواهان اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان شدند تا درباره نابودی حماس اتفاق نظر ایجاد کنند. این بهترین راه برای ریشه‌کنی مقاومت است. تشکیلات خودگردان با حماس جنگیده و با اسرائیل همکاری امنیتی دارد. فعالان مقاومت در کرانه باختری دائما توسط آنها بازداشت و شکنجه یا به اسرائیل تحویل می‌شوند.  بایدن هم فرصت را مناسب دید و برای واشنگتن‌پست یادداشت فرستاد. از راه‌حل دوکشوری حرف زد و گفت اداره غزه و کرانه باید یکجا دستِ تشکیلات خودگردان فلسطینی باشد. پشت‌بند اینها نتانیاهو وارد شد و نمایشِ همیشگی (که شبیه‌ش را در مخالفت با برجام هم دیده‌ایم) کامل کرد. لطفا با دقت بخوانید چون به سرنوشت ما گره خورده.  نتانیاهو با پیشنهاد بایدن مخالفت کرد و گفت: «محمود عباس که پیش‌تر منکر هلوکاست شده بود اکنون منکر قتل شهروندان اسرائیلی توسط حماس شده… هدف من این است فردای آن روز که حماس را نابود کنیم هیچ کسی که کشتار را انکار و فرزندانش را برای عملیات تروریستی تربیت می‌کند، اداره غزه را در دست نداشته باشد».  در یک روش کلاهبرداری قدیمی، اول قیمت بُزخری می‌دهند بعد نفر سوم که از بستگان یا شریکِ خریدار است داد و بیداد راه می‌اندازد که داری گران می‌خری یا می‌گوید سرمایه ما را به باد دادی. از اُسلو تا برجام، از مذاکرات نفت با مصدق تا مبادله پول‌های خودمان با جاسوس‌های غربی، دائما چیزی شبیه به همین شیوه فریبکاری تکرار شده.  بار دیگر مرور کنیم، محمود عباس یعنی نماینده سازش و تسلیم (یا به عبارتی مذاکره و توافق) از نظر نتانیاهو منکرِ هلوکاست است و حالا که نهادِ مذاکره کننده خارجی‌شان بیانیه داده‌ بالگردهای آپاچی در حمله ۱۵ مهر فستیوال موسیقی را بمباران کردند (خودشان باعث کشته شدن اسرائیلی‌ها شده‌اند) پس اعطای هر فرصتی به این منکران، لطف است.  کرانه باختری عملا از دست رفته و تسلیم شده، اسرائیل بر آن حکومت می‌کند و با شهرک‌سازی هر روز مسلمان‌های بیشتری آواره می‌شوند تا جایشان را به نژادپرست‌های مسلح بدهند. در همه این سال‌ها مهم‌ترین نیرویی که مقاومت را توجیه و حماس را محبوب کرد وضعیتِ اسف‌بار در کرانه باختری بود. آیا می‌توانیم از عباس رام‌تر و معتدل‌تر شویم؟  محمود، عباس باشد یا احمدی‌نژاد هیچ فرقی ندارد، در هر صورت منکر هلوکاست است و فرزندانش تروریست. نتانیاهو صراحتا می‌گوید «هرگز اجازه نخواهد داد یک دولت فلسطینی در غزه تشکیل شود که به ترور اسرائیل ادامه دهد» و این یعنی حتی ظریف‌تر از ظریف هم همیشه مجرم است و بدهکار، اصلا مسلمان نمی‌تواند تروریست نباشد.

در آن بازیِ کلاهبرداری ما یک جناح داخلی داریم که کارش جدا کردن حسابِ خریدار و هوچی است. چند روز پیش یک نمونه‌اش (زیدآبادی) را نشان دادیم که اعتراف می‌کند اسرائیل به هیچ‌چیز پایبند نبوده اما باز می‌گوید تقصیر شما است و کوتاه بیایید. تندروهای خارجی بدون این کارسازهای داخلی موفقیت چشمگیری به دست نمی‌آورند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/148249

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی