پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کمیته ایمن‌سازی بریتانیا:

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا به همه کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله را ضروری نمی‌داند.

منتشر شده در 30 تیر 1400
در سرویس

این نهاد تخصصی مشاور وزارت بهداشت انگلیسی توصیه کرده است به کودکانی که در این بازه سنی قرار دارند، تنها درصورتی‌ واکسن کرونا تزریق شود که به‌دلیل ابتلا به بیماری زمینه‌ای در گروه‌های پرخطر کرونا قرار می‌گیرند و یا با فردی از گروه‌های در معرض خطر و آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند.

اسکای‌نیوز در گزارش تازه ای منتشر کرد: علت این تصمیم، نبود شواهد کافی برای اثبات مزایای بیشتر واکسن کرونا در مقابل خطرهای ناشی از آن برای کودکان، عنوان شده است.  

آدام فین، متخصص کودکان در دانشگاه بریستول و عضو کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا، گفت: علت این موضوع آن است که کرونا در کودکان نسبت‌به بزرگسالان سرایت‌پذیری کمتری دارد و خطر ابتلای آنان به بیماری حاد کووید-۱۹ بسیار پایین است.

به گفته او برخلاف ویروس‌های دیگر مانند آنفلوانزا، ویروس عامل کووید-۱۹، کودکان را کمتر از بزرگسالان آلوده می‌کند، آن‌ها در موارد کمتری بیمار می‌شوند و خطر بیماری برایشان فوق‌العاده پایین است. 

این متخصص در پاسخ به سوالی در رابطه با واکسیناسیون کودکان با هدف جلوگیری از انتقال گسترده ویروس کرونا از طریق آنان به دیگران، گفت: اگر واکسیناسیون برای خود کودکان فایده‌ای نداشته باشد، نمی‌توانیم فقط به‌خاطر منفعتی که این کار برای بزرگسالان دارد، به کودکان هم واکسن بزنیم.

به گزارش ایندیپندنت، ندیم زهاوی، مسئول برنامه واکسیناسیون کرونا در دولت انگلیس نیز چند روز پیش در مجلس عوام این کشور اعلام کرد که بنا به توصیه کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا، کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تنها درصورت ابتلا به مشکلاتی ازجمله اختلالات عصبی شدید، سندرم داون، ناتوانی شدید چندگانه در یادگیری و یا ضعف سیستم ایمنی بدن، باید واکسن کرونا دریافت کنند. همچنین اگر کودکان این بازه سنی با کسی زندگی می‌کنند که به ضعف سیستم ایمنی دچار است، می‌توانند واکسن دریافت کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/101573

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی