پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نمونه خون ایرانی‌ها چرا و چگونه سر از انگلستان، اسرائیل، آمریکا و کانادا درآورد؟

در برنامه جدال علی علیزاده در کلاب هاوس دکتر اشرفیان بناب که ساکن انگلستان است، به انتقال نمونه های خون ایرانیان به انگلستان اعتراف کرد.

منتشر شده در 14 آبان 1401

هفته گذشته در گفتگوی صوتی کلاب هاوس برنامه جدال علی علیزاده، مسعود دلبری کارشناس ارشد انرژی از دکتر اشرفیان بناب رئیس سابق پزشکی قانونی استان هرمزگان و عضو هئیت علمی میراث فرهنگی کشور در مورد به همراه داشتن بانک اطلاعات ژنتیک مردم ایران پرسید: شما به اطلاعات ژنتیک مردم ایران دسترسی داشتید؟ یعنی همان زمان که انگلیس بودید این دسترسی را داشتید؟

اشرفیان بناب در پاسخ به این سوال با توضیح اینکه بندر عباس اصلا پزشکی قانونی نداشت و ایشان موسس آن بود گفت: سال 72 به بندرعباس رفتم  و در آنجا پزشکی قانونی هرمزگان را تاسیس کردم به مدت 4 سال در آنجا بودم بعد از آمدن به تهران به دلیل داشتن کتاب پزشکی قانونی که رفرنس دانشگاهی بود عضو هئیت علمی سازمان میراث فرهنگی شدم. در آن زمان وزیر بهداشت محمد فرهادی و مسئول میراث فرهنگی آقای سید محمد بهشتی به من پیشنهاد بورس برای phd به دانشگاه کمبریج انگلستان را دادند. بعد از رفتن برای انجام تحقیقی با مجوزات رسمی 2650 نمونه خون از مردم ایران جمع کردم و به دانشگاه برگشتم. بعد از پایان تحصیلم تصمیم گرفتم دیگر به ایران برنگردم. هزینه بورسیه را پرداخت کردم سند خانه پدری را آزاد کردم.

 

فروش اطلاعات ژنتیک مردم ایران

اعتراف اشرافیان بناب درحالی است که به گفته برخی انتقال بانک اطلاعات ژنتیک ایرانی‌ها به خارج طی سال‌های مختلف و متعدد رخ داده و مقاصد آن هم انگلستان، آمریکا، کانادا و اسرائیل بوده است. حالا شما در چنین شرایطی اگر بگویند یک واکسن کرونا آمریکایی و انگلیسی ناشناخته را باید استفاده کنید، مردد نمی‌شوید؟

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/27519

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی