پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتشار تصاویری از اجساد پنج نوزاد در بیمارستانی در شمال نوار غزه که پس از اجبار ارتش رژیم صهیونیستی به تخلیه بیمارستان و خروج کادر درمان به حال خود رها شدند، افکار عمومی جهان را شوکه و خشمگین کرد.

منتشر شده در 8 آذر 1402
در سرویس

به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، از همان روز اول برقراری آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در غزه، جنایات مختلف رژیم صهیونیستی در این شهر برای افکار عمومی جهان برملا شد، آخرین مورد آن هم انتشار تصاویری تکان‌دهنده از اجساد در حال تجزیه پنج نوزاد در بیمارستان کودکان النصر واقع در شمال نوار غزه بود.

این نوزادان پس از آنکه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی کادر بیمارستان و بیماران را مجبور به تخلیه بیمارستان کردند، در این بیمارستان رها شدند و این رژیم حتی اجازه نداد اجساد آنها از بیمارستان بیرون آورده و دفن شوند.

«محمد بعلوشه»، خبرنگار شبکه ماهواره‌ای «المشهد» که در روز چهارم آتش‌بس موقت توانست وارد بیمارستان النصر شود، در آنجا با دیدن اجساد در حال تجزیه نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه غافلگیر شد.

ویدیویی که این خبرنگار در پلتفرم «ایکس» به اشتراک گذاشت، به سرعت فراگیر شد و مخاطبان را شوکه و خشمگین کرد.

برخی از کاربران این شبکه اجتماعی تصاویر منتشر شده را شوکه کننده و جنایتی ضد بشری توصیف کرده و برخی دیگر درباره نقش نهادهای حقوق بشر و حقوق کودکان در تحت تعقیب قرار دادن ارتش رژیم صهیونیستی جهت محاکمه آن بابت جنایت‌هایش در حق ساکنان غزه به ویژه کودکان آن سوال کردند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز کشف اجساد در حال تجزیه پنج نوزاد در بیمارستان النصر را که پس از تخلیه آنجا به مدت سه هفته به حال خود رها شده بودند، گزارش داده و تاکید کرد که این اقدام می‌تواند در سطح یک جنایت وحشتناک اعدام و جنایتی ضد بشری قرار بگیرد.

این دیده‌بان در ادامه تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و مستقل را برای بررسی این مساله خواستار شد.

«مصطفی الکحلوت»، رئیس بیمارستان الطبیب در گزارشی که به این دیده‌بان ارائه کرد، گفت که درخواستی را برای نجات جان این پنج نوازد که وضعیت بدی داشتند، به نهادهای بین‌المللی از جمله صلیب سرخ داده اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

الکحلوت گفت که به افسر ارتش رژیم صهیونیستی که به آنها در مورد تخلیه بیمارستان هشدار داده، درباره وضعیت پنج نوزادی که زیر دستگاه تنفسی بودند، اطلاع داده اما این افسر به او گفته که ارتش از این موضوع اطلاع داشته و اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/149490

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی