پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

بعد اجرای حکم رویا حشمتی به جرم اباحه‌گری سازمان یافته بسیاری از سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان شروع به هیاهو در رسانه‌ها کردند که در اینجا به برخی از آن اشاره شده است.

منتشر شده در 18 دی 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ در روزهای اخیر ماجرای اجرای حکم رویا حشمتی به جرم اباحه‌گری سازمان یافته به بهانه جدیدی برای فضاسازی‌ها علیه جمهوری‌اسلامی تبدیل شده‌است و رسانه‌ها و جریان‌های معاند می‌کوشند این‌گونه جلوه دهند که وی به‌دلیل عدم رعایت حجاب، ازسوی قوه قضاییه شلاق خورده‌است.

پایگاه خبری انتخاب درباره این خبر به نقل از وکیل حشمتی نوشت: مازیار طاطائی، وکیل دادگستری با اشاره به جزئیات پرونده «رویا حشمتی» که منجر به شلاق خوردن او شد، گفت که خانم رویا حشمتی به واسطه انتشار یک تصویر بدون حجاب از او در شبکه‌های اجتماعی، یک اردیبهشت با حضور شبانه ضابطان در منزلش، بازداشت و تلفن همراه و لپ تاپش هم توقیف شد. او ۱۱ روز را در بازداشت گذراند. عنوان اتهامی او در ابتدا «حضور در معابر بدون حجاب شرعی» بود، اما در نهایت، دادسرای ناحیه ۳۸ ارشاد پرونده او را با عناوین اتهامی جداگانه و ۲ کیفرخواست مجزا، به مجتمع قضائی ارشاد و دادگاه انقلاب ارجاع داد.

روزنامه شرق هم نقل قول وکیل حشمتی را تکرار کرد و نوشت: رویا حشمتی زن جوانی است که در چند روز گذشته روایت اجرای حکم 74 ضربه شلاق او بسیار خبرساز شده است. براساس توضیحاتی که مازیار طاطایی، وکیل او روز شنبه به شبکه شرق داده بود، «عنوان اتهامی او در ابتدا «حضور در معابر بدون حجاب شرعی» بود اما در نهایت، دادسرای ناحیه 38 ارشاد پرونده او را با عناوین اتهامی جداگانه و دو کیفرخواست مجزا، به مجتمع قضائی ارشاد و دادگاه انقلاب ارجاع داد. عنوان اتهامی خانم حشمتی در شعبه 26 دادگاه انقلاب، تبلیغ علیه نظام بود. در شعبه 1091 مجتمع قضائی ارشاد هم چهار عنوان اتهامی شامل «حضور در معابر بدون حجاب شرعی، جریحه‌دار کردن عفت عمومی، تولید محتوای مبتذل و تشویق مردم به فساد» متوجه خانم حشمتی شد». حشمتی براساس رأی شعبه 26 دادگاه انقلاب با اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس محکوم شد و قرار بود که یک‌بیستم آن اجرا شود اما در نهایت او دو روز هم بیشتر از حکم خود در زندان ماند.

فعالیت اصلاح‌طلبان به انتشار خبر در سایت‌ها و کانال‌های وابسته به حزبشان محدود نشد و بسیاری از چهره‌های سیاسی هم واکنش نشان دادند و در بیان واقعیت کوتاهی کرده و اصل عناوین مجرمانه او را سانسور کردند.

آذر منصوری که به تازگی رئیس جبهه اصلاحات شده بود هم در توییتی نوشت: نمی توان مسلمان بود و نسبت به خبر شلاق خوردن خانم #رویا_حشمتى به خاطر حجاب سکوت کرد. این اصرار بر نشان دادن کریه ترین چهره از دینی که رسالت اصلی آن کرامت بخشیدن به انسان است، حیرت آور است. به کدام دین مسلمانید؟

این همسویی اصلاح‌طلبان با رسانه‌های بیگانه و معاند از اغتشاشات سال 1401 شروع شده و تا به امروز ادامه دارد و سوال مخاطبان اینست که چرا همچنان خودشان را مدافع اصل نظام می‌دانند در صورتی که قانون و ارزش‌های آن را قبول ندارند و همیشه در حال مقابله با آن هستند. در واقع برخی اصلاح‌طلبان اگر حتی همکاران پروژه‌ای ضدانقلاب خارج از کشور نباشند، دست‌کم در برخی پروژه‌ها شریک دروغگویی‌های آنان علیه نظام هستند.

سایر رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان هم خبر مربوط به رویا حشمتی را به نقل از شرق در سایت‌ها و کانال‌های خود منتشر کردند.

سلبریتی‌ها تابع همیشگی رسانه‌های فارسی زبان‌اند

در این میان برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده هم بدون آنکه از علت واقعی حکم رویا حشمتی خبر داشته باشند و یا در مورد آن تحقیقی کرده باشند شروع به ناسزاگویی به نظام کردند، حقیقتا این کم سوادی توام با ادعای بالای سلبریتی‌ها خیلی از مواقع دردساز شده است و جالب اینجاست که چنان مست شهرت هستند که هیچ وقت از خودشان نمی‌پرسند آیا شهرت دلیل اظهار نظر در مورد همه مسائل می‌شود؟!

واکنش رسانه‌های معاند به اجرای حکم شلاق چه بود؟

رسانه‌های فارسی زبان وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه هم واکنششان مشابه اصلاح‌طلبان بود و سعی داشتند وانمود کنند که حشمتی صرفا به دلیل بی‌حجابی حکم شلاق برای او بریده شده است.

رسانه خبری VOA با تیتر “رویا حشمتی، مخالف حجاب اجباری، به اتهام «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» ۷۴ ضربه شلاق خورد” این خبر به سبک و سیاق خودش پوشش داد.

شبکه مزدور اینترنشنال هم با خط دهی آشکاری جرم رویا حشمتی را تنها کشف حجاب عنوان کرد در صورتی که روزانه تعداد زیادی از زنان بی‌حجاب در سطح شهر در حال تردد هستند و برای هیچکدامشان حکم شلاق نمی‌دهند.

رادیو فردا هم مثل سایر رسانه‌های معاند حکم شلاق را صرفا مربوط به حجاب دانست و منبع خبرش را هم وکیل مدافع رویا حشمتی عنوان کرد.

بی‌بی‌سی فارسی هم با مظلوم نمایی سعی در تطهیر حشمتی و نپرداختن به جرم اصلی وی ماجرا با تحریف به مخاطب ارائه داد.

اما اصل ماجرا چه بود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد رویا حشمتی در مقطعی با وصل شدن به یک جریان سازمان‌یافته در خارج از کشور و دریافت مبالغی، در ساعت‌های مشخص در مکان‌های پر رفت‌وآمد به ترویج اباحه‌گری با وضعیت بسیار زننده در خیابان‌های شهر تهران می‌پرداخته‌است که پس‌از بازداشت و انجام بازجویی و تحقیقات قضایی، اتهام «اقدام سازمان یافته در قبال دریافت مبالغی از خارج از کشور» به اثبات رسیده‌است.

در ادامه و پس‌از صدور کیفرخواست و رسیدگی در دادگاه بدوی، حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر مورد اعتراض محکوم و وکیلش قرار می‌گیرد که با رسیدگی مجدد در دادگاه تجدیدنظر، حکم وی با تقلیل مواجه و درنهایت به‌دلیل گستردگی اقدامات وی در جریحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی، ۷۴ضربه شلاق وی تایید می‌شود. این‌در شرایطی است که پس از فراخوانده شدن او برای اجرای حکم، با انجام رفتارهای خارج از شئونات، سعی بر تحت تاثیر قرار دادن فضا در هنگام اجرای حکم داشته‌است.

همه اینها درحالی است که رویا حشمتی در روزهای اخیر ادعاهای مختلفی را نیز درباره نحوه اجرای حکم بیان کرده‌است. نکته اما اینجاست که بررسی‌ها نشان می‌دهد این ادعای او نیز، که با انتشار عکس آرشیوی ۱۶سال قبل همراه بوده، صحت نداشته و حکم مطابق با قانون و شرع مقدس اجرا شده و قانون و حکم نیز نواحی را کاملا مشخص کرده‌است.

عکس‌هایی از بدن شلاق خورده رویا حشمتی توسط چند اکانت برانداز منتشر شد که با یک سرچ ساده مشخص شد عکس‌ها مربوط به 16 سال قبل و فرد دیگری می‌باشد، حشمتی بعد از برملا شدن این دروغ با انتشار یک استوری گفت که هیچ عکسی از بدنش منتشر نکرده و اساسا ضربات شلاق به گونه‌ای نبوده که باعث آسیب جسمی او شود.

استوری رویا حشمتی

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/154178

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. عجب روزگاری که در روز روشن نزدیک به ۹۰ نفر زن و کودک دو ساله و غیره رو با بمب تیکه و پاره میکنن. این جماعت مفت خور حروم خور کک شون. نمیگزه. بعد سر یه ادعای نامعلوم خودشونو. جر میدن. تف به ذاتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی