پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت تحلیلی؛

دانشجوی فعال حوزه فرهنگ و ارتباطات در یادداشتی در صفحه مجازی خود ضمن بررسی مخاطبان آهنگ‌های پاپ به متقابل ساختن سلام فرمانده و موسیقی ها پرداخته است.

منتشر شده در 27 خرداد 1401

محمد جواد بادین فکر در یادداشتی در صفحه خود اینستاگرام نوشت: “ارکستر سیاوش در جنگ با جنتلمن” همایون شجریان بدون یک تیزر تلویزیونی و رپرتاژ رسمی، به دلیل حجم زیاد مخاطبان تا الان مجبور شده تا تعداد روز های کنسرتش را به ۲۱ روز افزایش دهد.
اگر ظرفیت سالن وزارت کشور را ۳۰۰۰ نفر در نظر بگیریم.
تا الان حدود ۶۰ هزار نفر برای این برنامه بلیط تهیه کردند (یعنی پول خرج کردند) و هنوز هم امکان تمدید وجود دارد.
بعضی از اخبار ادعا کردند فقط حدود ۱۶۰هزار دانشجو(لطفا به عدد ها توجه کنید) برای حضور رایگان در کنسرت تقاضا دادن.
بدون اینکه بخوایم دوقطبی سلیقه ای یا ایدئولوژیک ایجاد کنیم، ما برای بازسازی فرهنگ این کشور به امثال همایون شجریان ها نیاز داریم.
اگر میخوایم با موسیقی های پاپ جهانی(مثل پاپ کره ای و…) یا موسیقی های مبتذل داخلی مقابله کنیم تنها راهش تقویت موسیقی پاپ-سنتی با نمایندگی امثال همایون شجریان،قربانی و… است.
اگر نگرانیم که ۳۵۰۰ نفر برای کنسرت تتلو به ترکیه رفتند و ارز از کشور خارج کردند و فریاد وافرهنگا سر دادیم، پس چشمانمان را بشوریم و ببینیم که ۶۰ هزار نفر در همین یک ماه آینده موسیقی فاخر و با محتوای ایرانی خواهند شنید.
می‌گویند دولت فرانسه برای مقابله با سینمای پر رونق آمریکایی، برای شهروندانش سوبسید های مالی در نظر گرفت تا مردم بیشتر به سینمای فرانسه بروند.
راهکار مشخص است موسیقی پاپ-سنتی را تقویت کنیم و اجازه ندهیم نسل جدید آنرا به فراموشی ببرد.
پ.ن کارکرد اصلی امثال سرود “سلام فرمانده” در سپهر دینی ما است. ما از سپهر موسیقی چیزی عاریت گرفتیم تا با آن در سپهر دینی اثرگذار باشیم و باید به این مسیر ادامه داد. اما اشتباه استراتژیک نکنیم سلام فرمانده را به جنگ ساسی مانکن ها نبریم. مداح را در تقابل خواننده قرار ندهیم. محتوای دینی را ملی کنیم و کمتر آنرا با انگاره های سیاسی بیامیزیم.
#همایون_شجریان

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/50638

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی