پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 7 اردیبهشت 1400
در سرویس

به گزارش جهت، در بخشنامه‌ای که محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرده، آمده است: با توجه به مقررات جزء (۴) بند (الف) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مقرر می‌دارد:

۱.سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم، در سال ۱۴۰۰ سالانه مبلغ چهل و هشت میلیون (۴۸.۰۰۰.۰۰۰) تومان تعیین می‌شود.

۲. نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثناء قضات و مشمولان تبصره‌های (۱) و (۲) ماده ۸۷ (باتوجه به اینکه ماده ۸۷ فاقد تبصره‌های ۱ و ۲ است، به نظر می‌رسد که مراد قانونگذار ماده ۸۶ بوده است) قانون مالیات‏‌های مستقیم و با رعایت ماده (۵) قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیات علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب ۱۳۶۸/۱۲/۱۶با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه به شرح ذیل است:

– نسبت به مازاد چهل و هشت میلیون (۴۸.۰۰۰.۰۰۰) تومان تا نود و شش میلیون (۹۶.۰۰۰.۰۰۰) تومان؛ ده درصد (۱۰%).

– نسبت به مازاد نود و شش میلیون (۹۶.۰۰۰.۰۰۰) تومان تا صد و چهل و چهار میلیون (۱۴۴.۰۰۰.۰۰۰) تومان؛ پانزده درصد (۱۵%).

– نسبت به مازاد صد و چهل و چهار میلیون (۱۴۴.۰۰۰.۰۰۰) تومان تا دویست و شانزده میلیون (۲۱۶.۰۰۰.۰۰۰) تومان؛ بیست درصد (۲۰%).

– نسبت به مازاد دویست و شانزده میلیون (۲۱۶.۰۰۰.۰۰۰) تومان تا دویست و هشتاد و هشت میلیون (۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰) تومان؛ بیست و پنج درصد (۲۵%).

– نسبت به مازاد دویست و هشتاد و هشت میلیون (۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰) تومان تا سیصد و هشتاد و چهار میلیون (۳۸۴.۰۰۰.۰۰۰) تومان؛ سی درصد (۳۰%).

– نسبت به مازاد سیصد و هشتاد و چهار میلیون (۳۸۴.۰۰۰.۰۰۰) تومان؛ سی و پنج درصد (۳۵%).

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/114912

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی