پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس واکنش کاربران فضای مجازی را بررسی می‌کند

روز سه شنبه 2 خرداد 1402 رئیس جمهور ایران بعد از 17 سال دوری سیاسی با اندونزی به این کشور سفر کرد و این نوید را به مردم ایران داد که این سفر دستاوردهای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

منتشر شده در 3 خرداد 1402

 «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی روز سه شنبه به این کشور سفر کرد که روابط اقتصادی میان کشورهای دارای اکثریت مسلمان را در بحبوحه تشدید تنش های ژئوپلیتیک جهانی تقویت کند.

بکاربران فضای رسانه در خصوص این خبر مطالبی را در صفحات خود منتشر کردند و در مورد این سفر اظهار امیدواری برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی ایران را داشتند. فعالان رسانه‌ای در صفحات خود نوشتند:

 یک کاربر توییتر با انتشار واکنش مثبت مردم اندونزی نسبت به سفر رییسی، نوشت: این استقبال و حس دوستی مشترک بین ایران و اندونزی باید به افزایش روابط بین دو کشور منجر بشه.

 

رییسی

کاربر دیگری در مقایسه دولت رییسی با دولت روحانی نوشت: اولین سفر رسمی دولتی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به اندونزی پس از ۱۷ سال! شما یادتون نمیاد یه رئیس جمهور ریش رنگی داشتیم که از صندلیش به سادگی جدا نمیشد! از اون دوران، الان رسیدیم به ترافیک دیپلماسی در منطقه!
 

رییسی

همچنین یک فعال رسانه‌ای با طرح یک سوال در توییت خود نوشت: در سفر رئیسی به اندونزی، بستر خوبی برای تفاهم نامه های مختلف بوجود اومد از جمله تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی، لغو روادید، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌ای دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و همکاری در زمینه نفت و گاز… چطور این ظرفیت‌ها این همه سال رها مونده؟!
 

رییسی

کاربر دیگری با کنایه به دولت روحانی نوشت: قرار بود بدون برجام و مذاکره با آمریکا منزوی بشیم اما اولین سفر دولتی رو بعد از ۲۰ سال به چین و بعد از ۱۷ سال به اندونزی رئیسی انجام داد، خدا لعنت کنه اونایی که ۸ سال کشور را معطل کردند و بعد خودشون گفتن دستاورشون تقریبا هیچ بود….

 

رییسی

علی مختارزاده، با اشاره به دیپلماسی عزتمندانه نوشت: ۱۷ سال از آخرین سفر رئیس‌جمهور ایران به اندونزی که اتفاقا به دنبال حذف دلار از مبادلاتش است میگذرد، احیای روابط با کشورهای جنوب شرق آسیا، گشودن درهای جدید اقتصادی،گردشگری و سیاسی به روی ایران خواهد بود. دولت آیت الله رئیسی در زمینه دیپلماسی عزتمندانه فراتر از تصور عمل کرده است.

 

رییسی

باز خورد شبکه‌های فارسی زبان معاند در خصوص سفر رئیسی به اندونزی

این سفر در رسانه شبکه‌های فارسی زبان معاند هم باز خوردهایی را به همراه داشت و این شبکه ها در صفحات خود نوشتند:

اینترنشنال هم به یک تیتر اکتفا کرده و نوشت: ابراهیم رئیسی در دیدار با رییس‌جمهور اندونزی گفت که ما در جمهوری اسلامی معتقدیم که تحریم‌ها مانع پیشرفت نیست. او افزود: «همکاری و ارتباط با کشورهای همسایه، مسلمان و همسو با جمهوری اسلامی در اولویت است.»

رییسی

 بی بی سی نیز با اشاره به بخشی از صحبت‌های رئیسی درباره زنان افغانستان نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران که به اندونزی سفر کرده در یک نشست خبری با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور این کشور، در کنار دیگر مسایل به وضعیت جاری افغانستان نیز اشاره کرده و گفته که باید امکان فعالیت‌های اجتماعی برای زنان و دختران افغان فراهم شود.

 

رییسی

این سفر در همه رسانه‌ها مطرح شد و این سفر را جز دستاوردهای دولت سیزدهم دانشتند با این سفر و قراردادهای هئیت دولت پنجره‌ی جدیدی از تبادلات سیاسی و اقتصادی به روی کشور باز می‌شود که احتمال گره گشا بودن برخی مشکلات اقتصادی کشور می‌باشد. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/6308

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی