پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

با انتشار آهنگ جدید ساسی مانکن در رسانه‌ها موجی از شکایت مردم در برابر از حد گذراندن بی‌غیرتی مردم و کم کاری مسئولین در فضای مجازی به راه افتاد که مردم خواستار راهکاری از سوی مسئولین شدند.

منتشر شده در 11 آذر 1402

زهرا لایق حقیقی؛ این روزها آهنگ جدید ساسی مانکن با عنوان برادران لیلا دوباره جنجالی به‌پا کرده است. محتوای این آهنگ مستقیما فضای ذهنی کودکان را مانند چند ترک قبلی منتشر شده از ساسی مانکن هدف قرار گرفته است. این آهنگ که مقدسات و اخلاق و پاک بودن در جامعه را هدف گرفته است از المان‌های مقدس ایران استفاده کرده است که واکنش‌های بسیاری را  همراه داشته است. وی سال 2012 یعنی 11 سال پیش او به کوالا لامپور، مالزی و از آنجا به آمریکا و آغاز فعالیت‌های هنری خود.

ساسی مانکن

ساسی مانکن یا همان ساسان حیدری تافته، از سال 88 به عنوان خواننده زیر زمینی به روی زبان‌ها افتاد. ساسی مانکن این دیده شدن خود را مدیون رویترز است، این خبرگزاری در همان سال وی را به عنوان یکی از مشهورترین خوانندگان زیرزمینی ایران توصیف کرد. اوج همکاری او در ایران با سرایدن متن و تنظیم ملودی آهنگ مطمئنم علی لهراسبی و همکاری با شادمهر بود این همکاری در سال 94 مورد دید همگان قرار گرفت.

فعالیت‌های ضد اخلاقی ساسی

وی بعد از مدتی در آمریکا به همکاری با گروه‌های معاند با ایران پرداخت و آهنگ‌های ضد ایرانی و با هدف ذهن کودکان را منتشر کرد. با بررسی این ‌آهنگ‌ها کاملا مشخص می‌شود که تیمی با رصد دقیق ضائقه ایرانی متنی را تهیه و برای اجرا به وی می‌رسانند.

اولین آهنگ مبتذل آن که با تعجب همگان در مدارس به عنوان روز معلم و شادی در مدارس منتشر شد و معلمان با انتشار کلیپی با این آهنگ در چالش ساسی شرکت کردند داد همه را درآورد در حدی که علی مطهری نماینده مجلس آن زمان از وزیر آموزش و پرورش دولت آقای روحانی خواست تا در این زمینه به مجلس توضیح دهد.

و دومین آهنگ وی با نام  دکتر که حتی پویا، خوانندهٔ مقیم لس آنجلس به تندی از او انتقاد کرد و آن را اثری بدآموز که در تربیت کودکان تأثیر منفی دارد، عنوان کرد.

سومین آهنگ او که در سال 99 و با حضور پورن استار مطرح، الکسیس تگزاس در فضای رسانه منتشر شد و از طریق فضای مجازی به دست همگان رسید. بسیاری آهنگ‌های ی را مبتذل و نامناسب برای کودکان و مدارس می‌دانند در همین زمان محمد سرشار، مدیر شبکهٔ کودک صدا و سیما، خواستار تعقیب بین‌المللی و دستگیری ساسی مانکن، بر اساس بند الف مادهٔ ۳۴ کنوانسیون حقوق کودک شد. با این حال، امیر تتلو خوانندهٔ مقیم ترکیه از ساسی حمایت کرد و ترانهٔ او را جذاب دانست.

چهارمین آهنگ مبتذل او همین آهنگ جدید وی با نام برادران لیلا بود. او که قبل از انتشار این آهنگ با انتشار پوستر فیلم شیدا که در آن بازیگران ایرانی و ترکیه‌ای مخصوصا ترانه علی دوستی حضور داشتند اعلام کرد آهنگ جدید در کار نیست که 8 آذر آهنگ جدید خود را منتشر و چالش جدید ساسی مانکن در فضای مجازی آغاز شد.

در فضای مجازی چه گذشت

متاسفانه برخی تصور دیده شدن خود در جامعه را مسخ ابتذالات برخی دیگر می‌دانند. با انتشار این آهنگ برخی از افرادی که به دنبال دیده شدن در این فضا بودن با انتشار کلیپ‌هایی که اوج بی‌غیرتی آنها را به نمایش میگذاشت از این که شاید در استوری‌های صفحه یک آدم معلوم الحال باشن ذوق زده شده بودند.

اوج بی‌غیرتی برای دیده شدن و استفاده از کودک در این این کلیپ بود که تاثر همهگان را برافراشت.

این آهنگ که ذهن پاک کودکان سرزمینمان را هدف قرار گرفته بود صدای داریوش فرضیایی(عمو پورنگ) که سالها برای کودکان کار تمیز و هنری انجام داده بود را درآورد تا در استوری خود به این آهنگ انتقاد کند.

در فضای ایکس(توییتر) نیز انتقادات شدید به انتشار این آهنگ و محتواهای آن شد و فعالان فضای مجازی در صفحات خود نوشتند:

و اما نکته مهم ماجرا

این آهنگ در رادیو جوان، رادیوی معاند با ایران منتشر شد و به دلیل انتشار فیلم‌ها و آهنگ‌های ضد اخلاقی در ایران فیلتر شده و دسترسی به آن راحت نیست اما نکته جالب اتفاق خواب بودن مسئولین ایران است. مسئولین که هدف از ره اندازی نرم افزارهای ارتباطی ایرانی را امن بودن و جایی برای انتشار محتواهای سالم بیان کرده اند اما چیز دیگری را در آن مشاهده میکینم. بله نرم افزار پیام رسان و قابل استفاده در بین همه خانواده‌های ایرانی به راحتی به افراد دسترسی استفاده از رادیو جوان را داده و مردم بدون هیچ دردسری می‌توانند به این آهنگ دسترسی داشته باشند. این موضوع از دید اهالی رسانه و مجازی دور نماند و در این خصوص به مسئولین تذکر دادند.

کلام پایانی

مشتری ساسی مانکن خانواده‌های مذهبی یا افرادی با سبک زندگی سالم نیستند کسانی هستند که مثل آدمای داخل کلیپ‌هایش زندگی می‌کنند یا دوست دارند مثل آنها باشند. ضعف دستگاه‌های فرهنگی سر جای خود قابل نقد است اما یادتان باشد که فحشا همیشه مشتاقان خود را دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/149656

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی