پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخنگوی شورای نگهبان درباره تمدید زمان اخذ رأی توضیحاتی ارائه کرد.

منتشر شده در 11 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان ظهر جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، اظهار کرد: از ابتدایی‌ترین دقایق آغاز فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شاهد حضور خوب و باشکوه مردم شریف‌مان پای صندوق‌های رأی بودیم.

وی بیان کرد: فرآیندها با همکاری‌هایی که میان مجری و ناظر انتخابات یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان صورت گرفته است، به صورت روان طی شده‌است و مواردی جزئی گزارش شده است که از جمله این گزارش‌ها تأخیر آغاز اخذ رأی در برخی شعب محدود بود که این مشکل برطرف شد و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و فرآیند رأی گیری به راحتی در حال انجام است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه سامانه «مردم ناظر» در خدمت تک تک مردم است، تصریح کرد: علاوه بر ۲۳۰ هزار ناظر مردمی که بر فرآیند انتخابات نظارت دارند، این فرصت را برای تک تک مردم قرار دادیم تا اگر با گزارش تخلف احتمالی مواجه بودند، از طریق این سامانه با ما در ارتباط باشند و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات نیز آنها را پیگیری کنند.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره روند تمدید ساعت رأی‌گیری، گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان رأی‌گیری ۱۰ ساعت یعنی از ساعت ۸ تا ۱۸ است که وزارت کشور ۳ ساعت اول را خودش می‌تواند تمدید کند و برای ساعات بعدی باید حتماً با شورای نگهبان هماهنگی و مشورت را داشته باشد.

وی از مردم خواست تا حتی‌المقدور سعی کنند از همین ساعات باقی مانده استفاده کنند و رأی‌گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند تا با ازدحام مواجه نشوند.

منبع : مهر
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/161972

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی