پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: بهترین مکان برای خدمت، مرکز پژوهش‌های مجلس است و من در آنجا نوکری می کنم.

منتشر شده در 28 خرداد 1400
در سرویس

علیرضا زاکانی صبح امروز(جمعه) با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر،  زاکانی بعد از انداختن رای خود در صندوق های رای در حسینیه جماران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا به‌خاطر رئیسی کناره‌گیری کردید گفت: به این خاطر کناره ‌گیری کردم تا آنچه که امام عظیم الشان مان‌دنبال و ملت رشید ایران طلب می کردند در جامعه محقق شود.

وی با تاکید بر این که بودن یا نبودن ما موضوعیت ندارد، تصریح کرد: بودن یا نبودن راه امام موضوعیت دارد بنابراین امام(ره) به سنت‌های الهی پایبند بودند و اسلام را حداکثری می دانستند. امام حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات می دانستند و به هیچ وجه ضربه زدن به نظام اسلامی را جایز نمی دانستند. تبعیت از ولی فقیه و امر ایشان را واجب الطاعه می دانستند نه اینکه نظر ولی فقیه را یک نظر کارشناسی در کنار نظرات کارشناسی دیگران بدانند.

زاکانی تصریح کرد: امام مردم سالاری دینی را باور داشتند و می فرمودند من خادم مردم هستم و مقام معظم رهبری نیز می فرمایند من نوکر مردم هستم. این نوع نگرش برای مسئولان جایی برای آقایی و سروری باقی نمی گذارد بلکه همه مسئولان خاک پای مردم هستند. امام عظیم الشان ما یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دادند بنابراین بخشی از مسئولان و جامعه که دچار اشرافی گری و فرهنگ کاخ نشینی شده اند بر خلاف فرمایشات امام(ره) عظیم الشان عمل می کنند.

وی ادامه داد: امام عظیم الشان ما انقلاب اسلامی را با همه ابعاد آن مقدمه ظهور می دانستند. کنار رفتم تا این ویژگی ها در کشور حاکم شود.

زاکانی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به رئیس جمهور منتخب چیست گفت: اولین توصیه من به رئیس جمهور منتخب این است به حسینیه جماران بیاید و از در و دیوار اینجا درس بگیرد و در حقیقت از سادگی، بی آلایشی و آنچه که عظمت امام را رقم زد درس بگیرند یک روز در همین حسینیه حضرت آیت الله مشکینی از امام تعریف حداقلی کردند که امام به ایشان اعتراض کردند و فرمودند برو دعا کن آدم شویم.

وی ادامه داد: امروز اگر از برخی مسئولان تعریف نشود مسئولان بدشان می آید یعنی عملا ما بی راهه‌ای را طی کردیم و هر آنچه رهبر معظم انقلاب و امام می فرمودند در برخی از مسئولان ما اثر نداشته است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد: مسئولان باید مثل مردم در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند و ان شاءالله رئیس جمهور آینده هم با تمسک به اسلام و تکیه به رهبری و مردم بتواند ریشه فقر، فساد و تبعیض را در کشور بکند و راه را برای تحقق آزادی، استقلال و عدالت در کنار معنویت و پیشرفت محقق کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در برخی از شعب رای نام جلیلی و شما در لیست‌ها وجود دارد، گفت: فکر نمی کنم، اگر چنین باشد حتما باید اسامی نامزدهایی که انصراف داده اند خط بزنند چون قانونا اشکال دارد.

زاکانی در پاسخ به این سوال که اگر نامزد مورد نظرتان رای بیاورد آیا با شما برای جایگاهی صحبت شده است یا خیر گفت: این مسئله برای من موضوعیت ندارد چرا که از نظر من بهترین جا برای خدمت، مرکز پژوهش‌های مجلس است و من در آنجا نوکری می کنم و این خیلی بد است که هر کسی جایی را که دوست دارد، ول کند و جای دیگری برود.

زاکانی در خصوص اینکه گفته می‌شود به شما پیشنهاد وزارت داده شده است خاطر نشان کرد: خیر، بنده وزارت و رئیس جمهوری را خیلی کمتر از این می بینم، شأن یک بچه بسیجی بالاتر است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما وزارت و ریاست جمهوری را در شأن بچه بسیجی نمی بینید پس چرا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدید؟ گفت: اینجا اجرایی نیست بلکه محل فکر و کانون اندیشه مجلس شورای اسلامی است. بنده نامزد شدم چون ریاست جمهوری جایی است که با انتخاب آن تحولات بزرگی در کشور رقم می خورد و رئیس جمهور بعد از رهبر معظم انقلاب دومین فرد و بالاترین رکن اجرایی کشور است و یکی از مشکلاتی که طی سالیان گذشته به خصوص این ۸ سال به ما تحمیل شده، این است که کسانی بر سر کار آمدند،  ویژگی هایی که برای پیروی از خط امام(ره) ذکر کردم را نداشتند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/107897

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی