پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وزارت نفت عراق می‌گوید صادرات نفت ماه مارس در این کشور به ۱۱ میلیارد دلار رسیده که بالاترین میزان در ۵۰ سال گذشته است.

منتشر شده در 14 فروردین 1401

وزارت نفت عراق اعلام کرد که در ماه مارس بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت صادر کرده و درآمدی معادل ۱۱.۰۷ میلیارد کسب کرده که بالاترین رقم از سال ۱۹۷۲ است.

این وزارتخانه گفت که عراق با صادر کردن صد میلیون و ۵۳۶ هزار و ۹۹۹ بشکه در ماه مارس، دومین تولیدکننده بزرگ در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) بوده است. یک مقام وزارتخانه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ارقام منتشر شده داده‌های اولیه هستند، اما داده‌های نهایی به طور کلی تفاوت چندانی ندارند».

در ماه فوریه نیز، درآمد‌های نفتی عراق با صادرات روزانه ۳.۳ میلیون بشکه نفت به بالاترین میزان در ۸ سال گذشته یعنی ۸.۵ میلیارد دلار رسید. درآمد‌های نفتی برای دولت عراق حیاتی است، زیرا این کشور در یک بحران مالی غرق شده و پس از دهه‌ها جنگ ویرانگر به بودجه برای بازسازی زیرساخت‌ها نیاز دارد.

عراق با جمعیتی حدود ۴۱ میلیون نفر با یک بحران بزرگ انرژی دست و پنجه نرم می‌کند و از قطعی برق دائمی رنج می‌برد. علیرغم ذخایر عظیم نفت و گاز، عراق همچنان برای تامین نیاز‌های انرژی خود به واردات وابسته است. ایران در حال حاضر یک سوم گاز و برق مورد نیاز عراق را تامین می‌کند.

پس از حمله مسکو به اوکراین در پنجم اسفند ماه سال گذشته، قیمت نفت خام به دلیل ترس از کمبود عرضه افزایش یافت؛ چرا که روسیه پس از عربستان دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان است.

در پی بروز بحران انرژی در جهان، اروپا و آمریکا از کشور‌های صادر کننده نفت درخواست کرده اند تولیدات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. این کشور‌ها ضمن رد این درخواست، در جلسه خود توافق کردند تولید نفت را تنها به میزان متوسطی افزایش دهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/64261

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی