پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس حواشی درگذشت پیشکسوت دوبله ایران را بررسی می‌کند

جمعه 2 دی ماه 1402 ناصر طهماسب در اثر سکته مغزی درگذشت، اتفاقی که باعث شد تا باز آن روزی دیگر برخی سلبریتی نماها به جامعه نشان داده شود.

منتشر شده در 3 دی 1402

زهرا لایق حقیقی؛ ناصرطهماسب صداپیشه و پیشکسوت سینما و تلویزیون روز جمعه 2 دی ماه بر اثر سکته مغزی درگذشت. خانواده وی برای دور بودن از حاشیه و آرامش خود بدون اعلام زمان خاکسپاری وی روز شنبه 3 دی ماه فقط با حضور خانواده او را در قطعه ۲۵۰ بهشت‌زهرا به خاک سپردند. حواشی که امکان داشت برای این مراسم ایجاد شود اظهار نظر عجیب اخیر ایرج طهماسب بردار ناصر بود. ناصر طهماسب که در این مدت با حمایت از ایران و قرار نگرفتن در گروه بازیگران مخالف جمهوری اسلامی  و دوبلوری برای بسیاری از مستندهای انقلابی جمهوری اسلامی مورد هجمه بسیاری از سوی هم کیشان خود قرار گرفته بود، امکان آن بود که با سو استفاده از صحبت‌های اخیر ایرج طهماسب مراسم را به حاشیه ببرند بسیار زیاد بود.

ناصر طهماسب

ناصر طهماسب در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد و فعالیت در دوبله را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد. وی برادر ایرج طهماسب می‌باشد. مهارت در ارائه تیپ‌های جدی و کمدی و لهجه‌های مختلف از ویژگی‌های او بود. صدای طهماسب یادآور نقش‌آفرینی بازیگرانی مانند هارولد لوید، جک نیکلسون، جیمز استوارت، کری گرانت، همفری بوگارت، هنری فوندا، استیو مک‌کوئین، گری کوپر، جین هکمن، آنتونی پرکینز، پیتر سلرز، دیوید جانسن، کوین اسپیسی، ایان ریچاردسون و… بود. او افزون بر گویندگی نقش‌های اول، در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته‌است.

صدای او  در سال‌های اخیر بیشتر در مستندهای سیاسی پربحث و جریان ساز بسیاری از جمله گویندگی مستند ۱۰ قسمتی «خارج از دید» (یک و دو) درباره‌ی «فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی»، مستند «FDD» (درباره‌ی نقش صهیونیست‌ها در پروژه ایران‌هراسی»)، مستند «تروکاژ» («درباره نقش سلبریتی‌ها در اغتشاشات»)، خاطرات خانه متروک، من تکنوکرات هستم،ملاقات در مدار بسته، رمز و راز ملکه،طیب و مجموعه مستند در برابر طوفان شنیده شد.

براندازان خوشحال از درگذشت ناصر طهماسب

با انتشار خبر درگذشت ناصر طهماسب سلبریتی‌های همسو با باندازان و معاندین جمهوری اسلامی در استوری‌های صفحه اینستاگرام خود شروع به کنایه زنی به وی در خصوص حامی بودن او از جمهوری اسلامی کردند.

تسلیت سلبریتی‌ها برای پیشکسوت دوبله ایران

در این زمان که براندازان خوشحال از درگذشت ناصر طهماسب بودند خیلی از هنرمندان کشورمان در غم از دست دادن این صدای ماندگار اندوهگین شدند.

واکنش اصحاب مجازی به در گذشت ناصر طهماسب

خبر درگذشت این هنرمند ارزشمند برای خیلی از افرادی که با صدای او خاطره داشتند سخت بود و واکنشی برخی سلبریتی‌ نماها به درگذشت این هنرمند غم از دست دادن این هنرمند را سخت‌تر کرد و به این اتفاق در صفحات خود واکنش نشان داده و منتشر کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/152212

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی