پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بحث خروج ورزشکاران از ایران، طی امروز و بعد از مطرح شدن در رسانه‌های معاند و تکرار آن در رسانه‌های داخلی به بهانه خروج یک زوج شمشیرباز، داغ شد.

منتشر شده در 12 آذر 1402
در سرویس

علی میرزائی، بحث خروج نخبگان و اصطلاحا فرار مغزها از مسائل مطرح و مشکلات رایج در کشور است که اگر چه واقعیت دارد اما اخبار آن با اهداف سیاسی، دستکاری می‌شود.

بحث خروج ورزشکاران از ایران، طی امروز و بعد از مطرح شدن در رسانه‌های معاند و تکرار آن در رسانه‌های داخلی به بهانه خروج یک زوج شمشیرباز، داغ شد.

محمد رحیمی و مهسا پوررحمتی دو ورزشکاری هستند که جنجال اخیر درباره آنها ایجاد شده. رحیمی 34 و پوررحمتی 31ساله هستند. طبیعتا هر دو نفر اکنون از بازه سنی مناسب خارج شده‌اند و دیگر بختی برای حضور در رقابتهای انتخابی ملی ندارند.

بزرگترین افتخار محمد رحیمی در دوران ورزشی، قهرمانی در استان است. ایران 31 استان دارد و سالانه 31نفر قهرمان در تنها یکی از رشته‌های شمشیر بازی مردان دارد (مسابقات این رشته با ۳ نوع شمشیر مختلف در سه ردهٔ فلوره، اپه و سابر).
پس در طول ده سال بیش ازدو هزار ورزشکار فقط در رشته شمشیربازی حائز رتبه قهرمانی تا سوم در استان‌ها و رده‌های سنی مختلف می‌شوند. از سوی دیگر مهسا پوررحمتی نیز تنها یک مدال برنز آسیایی در رده زیر23 سال، از مسابقات 10 سال قبل در کارنامه دارد.

ناگفته نماند که حضور ورزشکاران از یک کشور در دیگر کشورها، از اتفاقات عادی در ورزش است که اوج آن در عرصه مربیگری بوده و کشورهای پیشرفته در ورزش همواره مربیان دیگر کشورها را تأمین می‌کنند.

به عنوان مثال روس ها در کشتی، آمریکایی ها در بسکتبال، برزیلی ها در فوتبال همواره در رتبه نخست صدور مربی به دیگر ممالک قرار دارند.

لازم به ذکر است که مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزشی ایران که طی دو سال اخیر برای کشورمان افتخارآفرینی کرده بودند، شهریورماه امسال با حضور رئیس‌جمهور و بیش از 400 ورزشکار برگزار شد که تمامی آنها اکنون در ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/149850

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی