پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از حواشی عصبانیت شدید عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

رحیم‌پور ازغدی در یکی از سخنرانی‌های خود با عصبانیت وزیر علوم فعلی را نفهم خطاب کرد که همین ماجرا بهانه کافی برای شانتاژ رسانه‌ای به دست اصلاح‌طلبان داده است.

منتشر شده در 21 تیر 1402

عطیه فکری – اخیرا ویدیویی کوتاه از قسمتی از صحبت‌های آقای رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مهاجرت نخبگان یا همان فرار مغزها منتشر شده است و به دلیل اینکه در این ویدیو رحیم‌پور ازغدی وزیر علوم با الفاظ ناشایست مخاطب قرار می‌دهند و حتی به او صفت نفهم و الاغ داده، اصلاح‌طلبان فرصت را غنیمت شمردند و این ویدیو کوتاه را با تمام رسانه‌های که در اختیار داشتند وایرال کردند، حتی در انتخاب تیتر هم دریغ نکردند و تا توانستند به این دو واژه ناشایست پرداختند.

ماجرا اینست که رحیم‌پور ازغدی می‌گفت در حالت کلی نباید نشریات خارجی مثل ISI رو ملاک هوش و نخبه بودن افراد قرار بدهیم در ادامه گفت: خود ISI هم تصور نمی‌کرد که مقالاتش در ایران اینقدر مورد استناد قرار گیرد. خودمان کاری می‌کنیم که نخبگان مهاجرت کنند، بعد می‌رویم دنبال‌شان که برشان گردانیم، خب از همان اول که پشت در اتاق‌هایتان در وزارتخانه می‌آیند، نگذارید بروند.

چشم به دهان خارجی‌ها ندوزید!

رحیم‌پور ازغدیدر انتقادی تند و گلایه‌آمیز از مقامات وزارت علوم گفت: تا خارجی‌ها نگویند، قبول نمی‌کنیم که یک نفر دانشمند است و بعد سریع می‌گوییم فرار مغزها! میگویم مغز برگرد! آخه الاغ؛ این آدم ۱۰ بار آمده وزارت‌خانه تو، ۳۰ بار آمده کارخانه شما، ۶۰ بار التماس کرد. در نهایت طرحش را دزدیدید. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزیر علوم خلاف منویات رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی حرف می‌زند؛ کار مملکت دست همین‌هاست که در دولت روحانی هم پُر بود. در دولت خاتمی هم بودند!

حمله اصلاح‌طلبان به رحیم‌پور ازغدی در حمایت از وزیر علوم

اصلاح‌طلبان که سابقه هتاکی به رقیب در کارنامه آن‌ها به وفور دیده می‌شود، این بار سخنان این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را به رهبری ربط می‌دهند و می‌گویند به عنوان نماینده رهبری همچین حرفی زده و این ادبیات نامطلوب استفاده کرده است. مسئله قابل توجه اینجاست که اصلاح‌طلبان که تمام سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دولت سیزدهم را با انواع بهانه‌ها زیر سوال می‌برند حالا به دفاع از وزیر علوم همین دولت می‌گویند که نباید او را با چنین ادبیاتی مخاطب قرار میدادند!

1

2

3

4

دفاع از رحیم‌پور در رد نظرات و عملکرد وزیر علوم

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در حمایت از رحیم‌پور ازغدی مطالبی از مخالفت وزیر علوم با توصیه رهبری منتشر کردند تا حق را به او بدهند.

5

 

6

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3109

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی