پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی به اتفاقات اخیر پکن

جمعه گذشته 18 فروردین 1402 در تغییر سفری که در سفرهای وزیر امورخارجه فرانسه ایجاد شد وی یک دیدار 3 ساعته فوری با وزیر امور خارجه کشورمان در پکن داشت که موجب واکنش‌هایی شد.

منتشر شده در 20 فروردین 1402

شامگاه جمعه 18 فروردین 1402 بود که امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که برای ملاقات همتای خود به پکن سفر کرده بود در توییتی از یک دیدار فوری و خارج از برنامه با وزیر امور خارجه فرانسه خبر داد. وی در صفحه توییتری خود نوشت:

1

1

در این دیدار که گفته می‌شود با تغییر مسیر سفر خانم کولونا همراه بوده و برای دیداری 3 ساعته به پکن آمده برخی موضوعات کنسولی نیز در این دیدار مطرح و تبادل نظر گردید.

این دیدار از لحاظ سیاسی و منطقه‌ای در این شرایط بحرانی فرانسه مهم قلمداد شده است و محورهای دیدار خوبی بیان شده است. برخی موضوعات کنسولی هم در این دیدار مطرح شد. وزرای خارجه ایران و فرانسه در این دیدار بر ضرورت رعایت احترام متقابل و تداوم گفت‌وگوهای مشترک تأکید کردند. 

برخی کاربران فضای مجازی در خصوص این دیدار در صفحات توییتری خود نوشتند:

فضایی دور از توهمات ضد انقلاب

سامان ماهور، خبرنگار با اشاره به شیطنت برخی‌ها در اغتشاشات ایران نوشت:

1

سرمستی که زود به پایان رسید

کاربری با اشاره به اوضاع اغتشاشات ایران و صحبت‌های ضد ایرانی آن زمان وزیر خارجه فرانسه نوشت:

1

اقتدار ایران

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر روابط بین الملل، درخصوص اقتدار ایران در این دیدار نوشت:

1

فرانسه حواسش به کشورش باشد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و قائم مقام رئیس دفتر رئیس جمهور، با اشاره به برخورد بد پلیس فرانسه با مردمان این کشور به این نکته ازصحبت‌های وزیر امور خارجه اشاره کرده است و گفت:

1

غرب فهمید غربگرایان نه

یکی از کاربران فضای مجازی با بیان اینکه دنیا اقتدار ایران را فهمید اما بعضی غربگرایان نفهمیدند در خصوص این دیدار نوشت:

1

کلام آخر

این روزها حال فرانسه و مردم فرانسه خوب نیست و این اعتراضات فرانسوی‌ها گره بزرگی را در سیاست این کشور ایجاد کرده است. اینکه مکرون در زمان بحران راه حل خروج از بحران کشورش را فقط به دست آمریکا ندید هم شاید در این اعتراضات الان فرانسه بی تاثیر نباشد. اما با تحولات ایجاد شده در منطقه فرانسه متوجه تغییر بزرگ در نظم جهانی شده است و با این دیدارها در تلاش است که هر دو طرف همتاهای سیاسی خود را برای منافع  کشورش حفظ کند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/10404

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی