پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 16 اسفند 1399
در سرویس

ابوالفضل ظهره وند، سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جهت درباره ضرورت ایستادگی دولت و تغییر رویکرد آن در مقابله با تحریم‌ها، اظهار داشت: دولت برای تبدیل تحریم به فرصت که مسیری صحیح و کارساز برای خنثی‌سازی نهایی تحریم است، باید بتواند به روش‌های ابداعی و ابتکاری متوسل شود و از تحریم‌ها استقبال کند. دولت نمی‌تواند به‌صورت لیبرال فکر و عمل کند و هم‌زمان نیز به دنبال خنثی‌سازی تحریم باشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: دولت باید به زمین بازی جمهوری اسلامی ایران یعنی همان ارزش‌ها و اصول و تفکر انقلابی برگردد و آن را در دستور کار قرار بدهد. در تجربه هشت سال دفاع مقدس، کشور گرچه در شرایط سخت تحریم و جنگ و مسائل آن قرار داشت اما با این‌حال پیروز میدان ما بودیم نه تمام کشورهایی که در مقابل ایران قرارگرفته بودند و از رساندن هرگونه کمکی به دشمن بعثی دریغ نمی‌کردند.

ابوالفضل ظهره وند معتقد است: بنابراین در چنین شرایطی، راهکار این است که ما تحریم را برای خودمان یک فرصت تلقی و سیاست‌ها و اقدامات و برنامه‌های کشور را متناسب با آن پیگیری کنیم. ضروری است شیوه حکمرانی و دولت داری و اداره کشور در ترازی که بایسته‌های انقلاب ایجاب می‌کند، چارچوب‌بندی شود.

وی همچنین اظهار کرد: اقدامات دولت باید در راستای همان اصول و استانداردهایی باشد که شایسته و بایسته انقلاب است و همواره بر آن تأکید می‌کند. اگر کشورمان چنین اقداماتی را همانند دیگر گام‌هایی که تاکنون در نظر گرفته و وجهه الهام بخشی برای دیگر ملت‌ها و کشورها مانند گروه‌های مقاومت داشته، پیگیری کند قطعاً الگوی خوبی برای آنان در مواجهه با تحریم‌های غرب و آمریکا خواهد بود. اتفاقاً همین موضوع می‌تواند به فرصتی برای شکستن اهرمی شود که غربی‌ها همواره تلاش دارند از آن به‌ناحق علیه کشورها بهره ببرند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/120732

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی