پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متکی:

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امسال رهبری زودتر از همه بر موضوع انتخابات تاکید کرده‌اند و چون ایشان صحنه‌ها و پشت پرده‌ها را رصد می‌کنند، می‌بینند دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

منتشر شده در 3 تیر 1402
در سرویس

از تبریز، منوچهر متکی عصر شنبه در نخستین همایش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در مصلای امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: همه رهبران پس از پیروزی انقلاب خود به تدریج محافظه کار می‌شوند و وقتی نهضت به نظام تبدیل می‌شود، مسامحه‌گری و سازش پررنگ می‌شود اما در نهضت امام خمینی (ره) که برگرفته از الگوی پیامبر در دو محور تکوین ملت و تاسیس حکمرانی بود، ۱۷ سال از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ برای تکوین ملت و آگاهی مردم تلاش کرد و ۲۲ بهمن گفت به پشتوانه این مردم دولت تعیین می‌کنم و ۱۰ سال حکمرانی کرد.

وی ادامه داد: پس از این ۱۰ سال باید مانند رهبران همه نهضت‌ها نوعی سازش‌کاری بر گفتار و رفتار امام راحل مسلط می‌شد اما ایشان در سخنرانی‌های سال‌های پایانی عمرشان می‌گفتند تا صدای لا اله الا الله در سرتاسر جهان طنین‌انداز نشود، مبارزه است و تا مبارزه است ما هستیم و این خلاف اصل مصالحه‌کاری رهبران نهضت‌های مرسوم در جهان و برگرفته از آموزه.های قرآنی است که فلسفه خلقت عالم را بر نابودی باطل به دست حق تبیین می‌کند.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: امام راحل از یک مبارزه دائمی و دعوت از رهروانش به حضور مستمر در میدان سخن می‌گوید چون ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در میانه مصاف بین حق و باطل هستیم و امام (ره) سعی کرد در طول حیات طیبه خود به ما عزت، شرف، هویت داشتن، استقلال، تعفن وابستگی و مذلت غربی و شرقی بودن را بیاموزد.

ایران به آذربایجان عشق می‌ورزد

وی ابراز کرد: در این میان تبریز و آذربایجان با تاریخ پر افتخار خود در بسیاری از عرصه‌ها میدان‌دار بوده و عشق به اسلام، ولایت و ایران می‌ورزد و به عنوان یک غیر آذربایجانی می‌گویم که همه ایران نیز به‌خاطر همه این ظرفیت‌ها به آذربایجان عشق می‌ورزد.

متکی، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه امسال را نقطه بروز و ظهور مرحله جدیدی از فعالیت‌های سه سال گذشته شورای وحدت نیروهای انقلاب عنوان و اضافه کرد: در شرایط داخلی به دلیل عوض شدن رویکردهای کشورداری و نیز تغییر سیاست خارجی خوشحالیم اما به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشت دشوار مردم ناراضی هستیم و بدتر این است که مردم فکر کنند این مشکل حل شدنی نیست.

وی ادامه داد: اما سایر کشورها مشکلات این چنینی را اول با پذیرش وجود مشکل و سپس یافتن راه برون‌رفت حل کرده‌اند و براین اساس باید اذعان کنیم که در انتخابات دو دوره اخیر شاهد پایین آمدن تراز مشارکت به کمتر از ۵۰ درصد بودیم و این همان خواسته دشمن است و مشکل دیگر ناآرامی.ها و اعتراضات همراه با اغتشاشات از مهر گذشته بود.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در این اغتشاشات همه دنیا با این خیال که کار جمهوری اسلامی تمام است، علیه ما به میدان آمدند اما مردم در تبریز، تهران، یاسوج و نقطه به نقطه کشور با حضور گسترده در یوم الله ۲۲ بهمن به همه این توهمات پاسخ دادند و نتیجه‌اش این شد که مکرون گفت ما بنای سرنگونی ایران را نداریم و عربستان خواهان ارتباط با ما شد و امارات، کویت، قطر، مصر و بسیاری دیگر نیز این زمزمه را تکرار می‌کنند.

مسؤولان به مردم ایران بسیار بدهکارند/ دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است

وی تصریح کرد: مردم صحنه‌های این چنینی را بهم زدند و هرجا لازم بوده دینشان را به نظام و انقلاب ادا کرده‌اند اما مسؤولان بسیار به این مردم و کشور بدهکارند و در چنین شرایطی امسال رهبری زودتر از همه بر موضوع انتخابات تاکید کرده‌اند و چون ایشان صحنه‌ها و پشت‌پرده‌ها را رصد می‌کنند، می‌بینند دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

به مقصد رسیدن جهت‌گیری درست دولت نیازمند استفاده از آدم‌های کاربلد است

وی بیان داشت: با وجود این ارتباط نزدیک و عدم اختلاف بین رئیس دولت و رهبری باید دقت داشت که به مقصد رسیدن جهت‌گیری درست دولت نیازمند نقشه راه برای کشورداری و استفاده از آدم‌های کاربلد است، بنابراین ضمن پیگیری این مطالبات از دولت، به دشمن می‌گوییم اگر برای اسلام و انقلاب ما کمین کرده‌اید، در جای لازم به دهان شما می‌زنیم.

انتخابات هم حق است و هم تکلیف/ مشکلات ما هیچ ارتباطی به دشمن  ندارد 

وزیر اسبق امور خارجه ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات هم حق است و هم تکلیف و باید آن را پرشور برگزار کنیم و همزمان مطالبات‌مان را نیز پیگیری کنیم چون مشکلات ما هیچ ارتباطی به دشمن  ندارد و در همین راستا شورای وحدت هم با بررسی نماینده‌های فعلی مجلس همچنین رصد نامزدهای هر یک از استان‌ها و حوزه.های انتخابیه نسبت به ارائه نظر و لیست برای انتخابات اسفند اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4087

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی