پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس حواشی دیدار وزیر عربستان به ایران را بررسی می‌کند

وزیر خارجه عربستان به دعوت امیرعبدللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از قطع بودن 17 سال روابط دیپلماتیک به ایران سفر کرد که این سفر ذائقه اصلاحاتی‌ها خوش نیامد.

منتشر شده در 28 خرداد 1402

زهرا لایق حقیقی؛ عصر امروز شنبه 28 خرداد 1402 در ایران اتفاقی رخ داد که نگاه رسانه‌های دنیا را به سمت ایران چرخاند. فیصل‌بن‌فرحان،  وزیر خارجه عربستان سعودی، به ایران آمد. این سفر که اولین سفر بعد از عادی سازی روابط ایران و عربستان بعد از 17 سال قطع بودن روابط دیپلماتیک بین دو کشور بود به دعوت امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان صورت گرفت. 

بعد از ورود به تهران در بعدازظهر امروز نشست خبری مشترک دو وزیر برگزار شد و در این نشست امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران گفت: از دیدار با وزیر خارجه عربستان خوشحالم و خرسندم که توانستیم پس از قریب ۱۰۰ روز از توافق در تهران با یکدیگر دیدار داشته باشیم و از نظرات مشترک ایران و عربستان در دفاع از حقوق مردم فلسطین ابراز خرسندی کرد.

در ادامه سفر وزیر خارجه عربستان به ایران، فیصل بن فرحان عصر امروز به دیدار رئیس جمهور کشورمان رفت و در این دیدار نیز نکات مثبتی از این سفر بیان شد.

رسانه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی با استقبال از برقراری روابط دو کشور مهم و اثرگذار جهان اسلام، به موسم حج و حضور مسلمانان از اقصی نقاط دنیا در سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: اقتضای اعتقادات اسلامی، حسن همسایگی و منافع دو ملت در گفتگو و تعامل تهران و ریاض است. رئیسی بعد از اعلام اتفاقات اثر گذار و مهم بین ایران و عربستان با ادامه همکاری‌های دوجانبه به اوضاع فلسطین اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی نه فقط دشمن فلسطینیان که تهدیدی برای همه مسلمانان است و عادی سازی روابط برخی کشورها با این رژیم نه تنها امنیت ساز نیست بلکه مخالف نظر امت اسلامی هم هست.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی فراوان از برقراری روابط دوکشور اسلامی و سفر به تهران، اظهار داشت: ما در یک مرحله طلایی قرار داریم که باید قدر آنرا بدانیم و همکاری با جمهوری اسلامی ایران زمینه بهره مندی از این شرایط را برای طرفین و منطقه فراهم می‌کند.

این دیدار از دید فعالان رسانه و فضای مجازی دور نماند. به حدی که برخی از پیام‌های منتشر شده در فضای مجازی توسط اصحاب رسانه بر روی برخی از رفتارهای دیپلماتیک در این دیدار تاثیر گذار بود.

یکی از خبرنگاران اصلاح طلب حاضر در این مراسم با توییتی که آن را منتشر کرده بود سعی بر بهم زدن و بی احترامی به مهمانان ایرانی را داشت که با سیاسیت دیپملماتیک ایران حل شد. این خبرنگار در توییت خود نوشته بود:

رسانه

همین امر موجب ناراحتی مهمانان عربستانی شد و خواستار تغییر سالن نشست شدند و در خواست داشتند که این توییت پاک گردد. در توضیح این اتفاق روزنامه تسنیم در صفحه توییتری خود می‌نویسد:

رسانه

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در خصوص این دیدار در صفحه توییتری خود نوشت:

رسانه

 

در حای که همه‌ی رسانه‌های جهان در حال پوشش این اتفاق مهم در ایران بودند، معاندین با ایران و اصلاح طلبان در حال زدن و انتشار خبر کذب و به حاشیه بردن این رویداد مهم بودند.

رسانه

اصلاح طلبان که به دنبال به حاشیه بردن این اتفاق بودند همین امر را موضوع صحبت خود قرار دادند و در مطالب منتشر شده خود بجای بیان مباحث اصلی این دیدار به جابجایی سالن نشست وزرا به واسطه توییت دروغ یک خبرنگار پرداختند. این گروه در صفحات خود این سفر را دست آورد مهمی نمیدانستند و در خصوص آن نوشتند:

رسانه

رسانه

در ادامه این سفر رسانه‌های معاند فارسی زبان خارج نشین با پرداختن به حواشی این سفر سعی در بی اهمیت بودن این سفر را داشتند و با مانور بر روی خبر دروغ خبرنگار اصلاح طلب که منجر به تغییر اتاق نشست وزرا شد سعی در به ححشیه کشاندن این سفر مهم و این دستاورد دیپلماسی داشتند. آنها در صفحات خود مطالبی پیرامون بحث در مورد حمایت از فلسطین بین دو کشور را مطرح کردند و نوشتند:

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

در خصوص موضوع مهم سفر وزیر عربستان به ایران بعد از 17 سال قطع بودن روابط دیپلماتیک بین دو کشور فعالان فضای مجازی ایران در خصوص دستاورد بزرگ ایران و بلد بودن زبان دیپلماسی جهان و آینده روشن جهانی برای ایران در صفحات خود نوشتند:

رسانه

 

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

حال که ایران در مسیر موفقیت دیپلماتیک جهانی قرار گرفته است، رسانه‌های اصلاح طلب در حال به حاشیه بردن این اتفاق هستند. آنها گاها در بین صحبت‌های خود از زبان دیپلماتیک صحبت می‌کنند و ادعا می‌کنند دولت آقای رئیسی این زبان را بلد نبوده و نمی‌تواند راهگشای گره‌های کشور باد، در حالی که با یاد آوری عکس استاد بزرگ زبان دنیا به یاد این می‌افتیم که سالها رابطه سیاسی ایران با بسیاری از کشورها قطع شد، بسیاری از کشورها بر سر لج با ایران دیگر خدماتی به ایران ارائه نکردند و از نظر تعاملات اقتصادی دینا ایران را 8 سال به عقب راندند.

رسانه

لیست اردوکشی‌های اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فقط در ۴ روز گذشتهتا_انتخابات نشان دهنده آن است که  روزهای سخت‌تری در انتظار افکار عمومی ایران است. اینها که شش ماه پیش تلاش کردند خیابان‌های ایران را به صحنه جنگ داخلی تبدیل کنند و شکست خوردند حالا هر روز فضای مجازی را با یک بهانه واهی به صحنه جنگ رسانه‌ای تبدیل میکنند. ‏ماشین رسانه اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها به راستی یک ماشین جنگی است. ماشین جنگی که وظیفه‌اش تجزیه اجتماعی و فروپاشی فرهنگی ایران است. که وظیفه‌اش رساندن افکار عمومی ایران به نقطه جوش است. برای جلوگیری از نابودی و تجزیه ایران، این ماشین جنگی باید متوقف و منهدم شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4461

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی