پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حماس:

جنبش حماس نسبت به حمله احتمالی به شهر رفح هشدار داد و گفت که پیروزی که نتانیاهو به دنبال تحقق آن است، سراب است.

منتشر شده در 1 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ جنبش حماس امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که به دنبال ماجراجویی برای حمله به رفح و ارتکاب کشتار و نسل‌کشی در آن منطقه نباشد.

اخیرا نگرانی‌های مصر و آمریکا و جامعه بین‌المللی نسبت به احتمال انجام عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیروزی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جستجوی آن است سراب است و این امر تنها در تخیلاتش وجود دارد.

به نقل از الجزیره، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، نتانیاهو به همه دروغ می‌گوید و با طرح این ادعا که می‌تواند با زور اسرای صهیونیست را آزاد کند تنها خانواده‌های اسرا را فریب می‌دهد و زمان در حال پایان یافتن است.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد در پاسخ به هرگونه محدودیت و ممنوعیت برای ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در ماه رمضان، انفجاری پیش روی اشغالگران خواهد بود.

پیش از این نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: «ما نسبت به طرح‌های خصمانه بنیامین نتانیاهو و وزرای کابینه او برای اعمال محدودیت بر ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی طی ماه مبارک رمضان هشدار می‌دهیم.»

جنبش جهاد اسلامی همچنین تصریح کرد که این محدودیت‌ها بیانگر آن است که دشمن، مسجدالاقصی را به عنوان بخشی از طرح‌های برنامه‌ریزی شده برای کوچاندن فلسطینیان و یهودی‌سازی این مسجد هدف قرار داده است.

این جنبش همچنین اعلام کرد: هدف قرار دادن محل عروج پیامبر اکرم (ص) از سوی دشمن به منزله تجاوز علیه امت عربی و اسلامی است که مواضع ضعیف سازمان‌هایی که به دنبال عادی‌سازی روابط هستند را تشویق می‌کند.

اخیرا شبکه ۱۳ عبری‌زبان گزارش کرده بود که بنیامین نتانیاهو تصمیم ایتامار بن گویر مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان به داخل مسجدالاقصی در ماه رمضان را قبول کرد.

قبل از آن شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد ایتامار بن گویر از کابینه این رژیم خواست تا مانع ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال ساکن کرانه باختری، شهر قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجدالاقصی شود.

منبع : جوان
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/160478

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی