پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پلیس آلمان در یک اقدام اسلام‌هراسانه ۵۴ نقطه در سراسر این کشور را برای تحقیق درباره یک مرکز اسلامی در هامبورگ مورد تفتیش قرار داده است.

منتشر شده در 25 آبان 1402
در سرویس

دولت آلمان اعلام کرده پلیس این کشور ۵۴ نقطه در سراسر این کشور را در راستای تحقیقات درباره یک سازمان اسلامی در هامبورگ مورد تفتیش قرار داده است.

وزارت کشور آلمان مدعی شده «مرکز اسلامی هامبورگ» یا IZH از مدت‌ها پیش تحت رصد آژانس اطلاعات داخلی این کشور قرار داشته است.

این وزارتخانه مدعی شده فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ در راستای ترویج «مفاهیم انقلابی» جمهوری اسلامی ایران است که نقض قانون اساسی آلمان محسوب می‌شود.

مسئولان آلمانی علاوه بر این مدعی شده‌اند که این مرکز از فعالیت‌های گروه حزب‌الله لبنان که در روزهای گذشته درگیر تبادل آتش با رژیم اسرائیل بوده حمایت کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی درباره این خبر نوشته مرکز اسلامی هامبورگ یک مسجد را در این شهر آلمانی اداره می‌کند.

وزارت کشور آلمان گفته دستگاه اطلاعاتی آلمان معتقد است که از کنترل و نفوذ قابل توجه روی برخی از دیگر مساجد و گروه‌های فعال در آلمان برخوردار است. این وزارتخانه گفته مساجد و مراکز مذکور اغلب «دیدگاه‌هایی که آشکارا یهودستیزانه و ضداسرائیلی هستند» را ترویج می‌کنند.

مسئولان آلمانی گفته‌اند در حال تحقیق درباره این هستند که آیا می‌توان فعالیت‌های IZH را ممنوع اعلام کرد یا خیر. مسئولان آلمانی علاوه بر این گفته‌اند کالاهای به دست آمده از مراکز اسلامی در جریان جستجوها نیز مورد ارزیابی و تحقیق قرار خواهند گرفت.

واشنگتن نوشته حملات روز چهارشنبه در هامبورگ و ۶ شهر دیگر آلمان انجام شده‌اند. این تحقیقات، علاوه بر IZH، پنج گروه دیگر که به نظر می‌رسد زیرنظر همین مرکز فعالیت می‌کنند را نیز نشانه گرفته است.

وزیر کشور آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: «اقدامات ما نشان می‌دهد که ما فعالیت‌های اسلام‌گرایانه را تحت رصد خودمان داریم. می‌خواهم به صراحت بگویم که ما داریم علیه افراط‌گرایی اسلامی اقدام می‌کنیم و هدف ما اقدام علیه یک مذهب نیست.»

وی در ادامه اضافه کرد: «اما این مسئله نیز به همان اندازه واضح است که ما هیچ پروپاگاندای اسلام‌گرایانه‌ای که یهودستیزانه و ضداسرائیل باشد را در اینجا تحمل نخواهیم کرد.»

دفتر دادستان کل آلمان هم روز پنجشنبه در بیانیه‌ای جداگانه گفت که ۲۰ نقطه در منطقه هانوفر جهت تحقیق در خصوص پنج عضو گروه حزب‌الله مورد جستجو قرار گرفته‌اند.

آلمان بعد از فرانسه میزبان بیشترین جمعیت مسلمانان ساکن در اروپا است، اما گزارش‌های متعدد حاکی است که اسلام‌هراسی در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/147736

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی