پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حمله سایبری باعث قطعی و اختلال گسترده در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های آمریکا شده است. غول فناوری‌ که مورد حمله قرار گرفته، سالانه 15 میلیارد تراکنش مربوط به سیستم درمانی این کشور را انجام می دهد.

منتشر شده در 8 اسفند 1402
سایت تک کرانچ اعلام کرده قطعی و اختلال گسترده در بیمارستان و داروخانه‌های آمریکا ناشی از حمله سایبری مداوم به شرکت «چنج هلثکر» است.
چنج هلثکر غول فناوری مراقبت‌های بهداشتی آمریکایی و یکی از بزرگترین پردازنده‌های داروهای نسخه‌ای این کشور است که پردازش نسخه‌ها و صورت‌حساب‌ها را برای بیش از 67هزار داروخانه در سراسر سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده انجام می‌دهد. این غول فناوری مراقبت های بهداشتی سالانه 15 میلیارد تراکنش مربوط به این بخش را انجام می دهد.
یک مدیر بخش بهداشت و درمان، حمله سایبری را به گروه باج افزار «بلک کت» نسبت می‌دهد. رویترز ابتدا به نقل از 2 نفر از آشنایان این حادثه، خبر مرتبط ساختن حمله سایبری به بلک کت را منتشر کرد. باج افزارها و باندهای اخاذی معمولاً بخش هایی از داده های سرقت شده قربانی را برای باج گیری منتشر می کنند. هنوز مشخص نیست که آیا اطلاعات بیمار در حمله باج افزار به سرقت رفته است یا خیر.
گروه یونایتد هلث، شرکت مادر چنج هلثکر و بزرگترین ارائه‌دهنده بیمه سلامت آمریکا، هفته گذشته گفت که عامل تهدید را در سیستم‌های خود شناسایی کرده است.حمله سایبری به چنج هلثکر در 21 فوریه در آمریکا آغاز و باعث قطعی گسترده در داروخانه ها و مراکز مراقبت های بهداشتی شد. این شرکت گفته که بسیاری از سیستم‌های خود را آفلاین کرده تا مشکل را برطرف کند.بیمارستان‌ها، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و داروخانه‌ها گزارش داده‌اند که نمی‌توانند پردازش نسخه‌ها را از طریق بیمه بیماران انجام دهند.
منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/161298

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی