پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منابع خبری گزارش دادند که صد راکت به شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است و در پی آن، مسئولان اسرائیلی از شهرک‌نشینان خواسته‌اند که از پناهگاه‌ها خارج نشوند.

منتشر شده در 17 فروردین 1402
در سرویس

منابع لبنانی می‌گوید طی ۱۰ دقیقه حدود ۱۰۰ فروند راکت از جنوب این کشور به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

در همین راستا رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد یک راکت شلیک شده از لبنان به سمت این رژیم توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شد. این منبع از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در آسمان منطقه اشغالی الجلیل خبر داده است. پناهگاه‌ها در منطقه کرمئیل در شمال فلسطین اشغالی به طور کامل به روی صهیونیست‌ها باز شده است. شهردار نهاریا در شمال فلسطین اشغالی هم دستور بازگشایی پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها را داده است.

شبکه صهیونیستی کان در خبری اعلام کرد حمله راکتی به غرب الجلیل از زمان جنگ دوم لبنان تا به امروز بی‌سابقه بوده است. منابع اسرائیلی اعلام کردند که تا این لحظه ۳۷ مرتبه آژیر خطر در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. گفته می شود بیشتر موشک های شلیک شده از نوع گراد و کاتیوشا بودند.

رادیو ارتش صهیونیستی اما خبر داد که سامانه گنبد آهنین، برای رهگیری یک  راکت فعال شده است. این  راکت ظاهرا به سمت شهرک شلومی در منطقه الجلیل شلیک شده است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اما خبر داد که این  راکت از جنوب لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.برخی از شهرک‌نشیان صهیونیستی ساکن در الجلیل، خبر دادند که سه  راکت رهگیری شده است.

 ساکنان شهر «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی هم گفتند که در پی این حملات، ساختمانها به لرزه در آمده است و دستکم سه انفجار مهیب رخ داده است که مانند آن طی چند سال اخیر رخ نداده بود.

مسئولان صهیونیستی از شهرک‌نشینان اسرائیلی خواستند که از پناهگاهها خارج نشوند.

این در حالی است که لحظاتی پیش، بار دیگر حملات  راکتی به شهرکهای اسرائیلی شمال فلسطین از سر گرفته شده است. برخی از رسانه‌ها خبر دادند که در حال حاضر، آژیر خطر در شهرکهای حنیتا، شلومی، یعرا، ادمیت، بتست، افیریم، بسوتا، ایفن مناحیم، شتولا و متسوبا به صدا درآمده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تایید کرد دو نفر بر اثر اصابت ترکش موشک مجروح شدند. ستاره سرخ داود اعلام کرد که تا این لحظه ۳ صهیونیست در حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی زخمی شدند. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام گفت: نتانیاهو ریاست یک نشست امنیتی در سطح عالی را برای پیگیری تحولات و اتخاذ تصمیمات قاطع بر عهده خواهد داشت.

 کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امشب تشکیل جلسه می‌دهد

منابع اسرائیلی اعلام کردند که کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی امشب به درخواست نتانیاهو تشکیل جلسه خواهد داد. این منابع تاکید کردند که کابینه امنیتی مسئول تصمیم‌گیری در مورد شیوه واکنش به حملات موشکی از سمت لبنان خواهد بود.

جهاد اسلامی حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی را تبریک گفت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به حمله موشکی گسترده به شمال فلسطین اشغالی از سمت لبنان واکنش نشان داد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پاسخ قهرمانانه و قوی به جنایات دشمن صهیونیستی را تبریک گفته و تاکید می‌کنیم که مقاومت برای رویارویی با دشمن اشغالگر صهیونیستی در صفی واحد ایستاده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد که حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه القلیله در جنوب شهر صور که گفته شده بود حملات موشکی از آنجا انجام شده، فعلا متوقف شده است.

منابع لبنانی اعلام کردند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که هم اکنون در لبنان حضور دارد، سفر خود به شهر صیدا را به سبب اوضاع امنیتی جاری لغو کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از موشک‌های شلیک شده به مرکز شهرک شلومی اصابت کرده و به سبب ترکش‌های آن به یک بانک هم خسارت وارد شده است.

رسانه

رسانه

 تل آویو: حملات موشکی واکنش فلسطینیان به اتفاقات قدس است

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند براساس تخمینی که اکنون در دستگاه امنیتی اسرائیل زده می‌شود حمله موشکی از لبنان به فلسطین اشغالی واکنش فلسطینیان به اتفاقات قدس و چه بسا از طریق هماهنگی با حزب الله بوده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/10674

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی