پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

به بهانه آغاز دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شد

یکی از کاربران فضای مجازی و فعالان رشانه‌ای یادداشتی درباره دزدی بیت المال توسط خاندان پهلوی در حین خروج از کشور نوشت: وقتی شاه فرار کرد به حدی از ثروت مردم دزدیده بود که حتی رسانه‌های خارجی هم با بهت‌زدگی ازش حرف زدند.

منتشر شده در 12 بهمن 1401
در سرویس

کاربر آدم که از فعالان فضای مجازی است در یک رشته توییت درباره شگفتی کشورهای خارجی از حجم سرقت خاندان پهلوی از خزانه بیت المال نوشت:  وقتی شاه فرار کرد به حدی از ثروت مردم دزدیده بود که حتی رسانه‌های خارجی هم با بهت‌زدگی ازش حرف زدن!
۱- فایننشال‌تایمز انگلیس سال۲۰۰۹ دارایی‌های دزدیده شده بدست دیکتاتورهای فراری رو بررسی کرده و مبلغ دزدی پهلوی رو ۳۵ میلیارد دلار تخمین زده!!!

Image

روزنامه نیویورک‌تایمز ۲۰ دی ۱۳۵۷ نوشته: بر اساس برآورد بانکداران و گزارش کارشناسان مالی، شاه ایران یکی از بزرگ‌ترین ثروت‌های خصوصی جهان رو داره که بیش از یک میلیارد دلاره! و قسمت اعظم ۲ الی ۴میلیارد دلاری که طی ۲سال گذشته از ایران به آمریکا منتقل شده برای خانواده شاه است!

Image

 روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس تو گزارشی که اخیرا تو ژانویه ۲۰۲۳ منتشر کرده، برق از سرش پریده و به کنایه گفت: شاه آنقدر طلا و وسایل قابل حمل بار هواپیما کرده بود که هواپیما بلند نمی‌شد!!

Image

کریستین ساینس‌ مانیتور تو تو یه مقاله برای دزدی پهلوی با تیتر: «ثروت افسانه‌ای شاه ایران» نوشته: ثروتش واقعا افسانه‌ایه چون هیچکس جز خودش نمیدونه چند میلیون یا میلیارد دلار دزدیده و اگه همه چیز فراهم باشه لااقل ۵سال طول می‌کشه وکیل ایران دارایی دزدی رو محاسبه کنه!!!

Image

  روزنامه واشنگتن‌پست یک روز بعد از فرار شاه نوشته: شاه و خانواده‌ش قطعا برای پول نقد معطل نمی‌مونن چون طی ۵۳ سال سلطنت پهلوی، میلیاردها دلار ثروت جمع کردن و یه اقتصاددان اون رو بیش از ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده!!

Image

واشنگتن‌پست در ادامه‌ی همون مقاله مدعی میشه یه روزنامه فرانسوی سندی رو افشا کرده که نشون میده ۲سال قبل انقلاب ۱۲میلیارد دلار از پول فروش نفت ایران به حساب بانکی بنیاد پهلوی در سوئیس منتقل شده!!!!

Image

 امیراصلان افشار آخرین رئیس تشریفات دربار پهلوی تو کتاب خاطراتش میگه « ۱۰روز مانده به رفتن، پیش از هر چیز جواهرات ملکه در صندوق‌هایی که از یک موسسه خارجی خریداری شده بسته‌بندی شد. وسایل قبلاً در ۲ هواپیمای بوئینگ قرار گرفته بود و شاه شخصا جواهرات را جمع می‌کرد»

احمدعلی مسعود انصاری پسرخاله فرح که خاطراتش رو تو کتاب «من و خاندان پهلوی» نوشته، تو یه مصاحبه میگه اموال دزدیده شده چهار پخشه؛ «قسمت سوم جواهراتی‌ست که خاندان پهلوی از ایران بیرون آوردند. آنطور که شنیدم، قسمتی از این جواهرات را در ۴ صندوق بزرگ، در بانک‌های سوییس گذاشتند.»

Image

 احمدعلی میگه یک سال بعد از فوت شاه وقتی می‌خواستم برای سالگردش و دیدار با رضا پهلوی که مدام سراغم رو می‌گرفت از آمریکا به قاهره برم، حدود ۱۶۰چمدان توسط سرهنگ محمدی از اعضای گارد شاهنشاهی به اسم من در هواپیما بارگیری کردند به قاهره ببرم!! که احتمالا بخاطر ترس از مصادره اموال بود.

Image

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/16802

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی