پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس تاثیر رسانه‌ها بر افکار عمومی را بررسی می‌کند

ورزشکار اوکراینی حاضر نشد با ورزشکار ایرانی دست بدهد زیرا ایران در وضعیت به وجود آمده در کشورش مقصر می‌داند، دقیقا چیزی که رسانه‌های غربی به جهان القا کرده‌اند.

منتشر شده در 10 خرداد 1402
در سرویس

عطیه فکری – در مراسم اهدای مدال مسابقات پرس سینه بزرگسالان قهرمانی جهان در آفریقای جنوبی نماینده اوکراین حاضر نشد با امیر رضا مس فروش از ایران دست دهد.  امیررضا مس فروش در وزن ۷۴ کیلوگرم این رقابت ها به مدال برنز دست یافت و نماینده اوکراین هم مدال طلا را به دست آورد. این رفتار وقیحانه مرد اوکراینی بازتاب گسترده ای در جهان داشت، عده زیادی خواستار جدا کردن سیاستهای کشورها ازدنیای ورزش شدند.  پس از حمله روسیه به اوکراین و ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران تنش میان اوکراین با ایران بالا گرفت. 

رسانه‌ها در خدمت اهداف آمریکا

مردم اوکران تحت تاثیر تبلیغات کشورهای غربی و آمریکا ایران را در وضعیت بحرانی کشورشان مقصر می‌دانند، دقیقا چیزی که آمریکا سعی دارد به همه مردم جهان القا کند اما واقعیت اینست که اوکراین و مردم اوکراین برای آمریکا صرفا یک طعمه یا وسیله قدرت نمایی و ابراز وجود در مقابل روسیه است، قدرت رسانه به قدری زیاد است که به راحتی می‌تواند حقیقت را وارونه نشان دهد یا جای گناهکار و بی‌گناه را عوض کند. همین قدرت رسانه باعث رفتار زشت و توهین آمیز ورزشکار اوکراینی با ورزشکار ایرانی شد. 

وزیر امور خارجه روسیه مدت قبل درباره طعمه شدن اوکراین گفته بود: غرب نیت خود در مبارزه با روسیه از طریق قربانی کردن جان مردم اوکراین را پنهان نمی‌کند و  امریکایی‌ها جان اوکراینی‌ها را گوشت دم توپ کرده‌اند.

در واقع آمریکا به علت اینکه می‌خواست قدرت منطقه‌ای خود در آسیا را افزایش دهد، اوکراین هم همسایه روسیه است و تلاش کرد تا با نفوذ در این کشور با روسیه هم‌مرز شود. روسیه نیز با توجه به توافقاتی که پس از تجزیه شوروی با کشورهای عضو اتحادیه داشت بارها اعلام کرده است که این کشورها نباید براساس توافق گذشته خود به ناتو بپیوندند اما آمریکا با انقلاب مخملی رژیم اوکراین را تغییر داده و تلاش کرد تا این پیمان بین کشورهای عضو اتحادیه جماهیر شوروی شکسته شود و اوکراین به ناتو بپیوندد، همین اختلافات موجب ایجاد جنگ در اوکراین شد و امروز مردم اوکراین از نظر اقتصادی و اجتماعی تبعات این توسعه‌طلبی را می‌پردازند.

کاش مردم اوکراین بفهمند که آمریکا اجازه نمی‌دهد با روسیه به توافق برسند و در حال حاضر اوکراین به گوشت قربانی تبدیل شده که در دست قدرت‌ها جابجا می‌شود و این مردم هستند که آسیب می‌بینند.

در حال حاضر زیرساخت‌های اوکراین در حال نابودی است و مردم این کشور به کشورهای همسایه مهاجرت می‌کنند و ناتو و آمریکا به وعده های خود مبنی بر حمایت از دولت و ملت اوکراین عمل نکردند اما این موارد هیچ اهمیتی ندارد چون قدرت رسانه در خدمت اهداف آمریکاست و می‌تواند چشم‌ها را روی حقایق ببندد و هر کسی غیر از خودش را مقصر جلوه دهد، در حال حاضر هم به دلیل اینکه همه رسانه‌های غربی گفته‌اند که ایران پهپاد به روسیه فروخته است تا در جنگ علیه اوکراین استفاده کند، اکثریت ایران را جنگ‌طلب و منفعت‌طلب می‌دانند. در صورتی که آمریکا با جنگ افروزی علیه کشورها و فروش سلاح به کشورهای هم پیمانش درآمد کلانی به دست می‌آورد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/5780

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی