پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طبق به روز رسانی دستورالعملی در اتحادیه اروپا، متا، گوگل، توئیتر و مایکروسافت توافق کرده اند موضع سختگیرانه تری نسبت به اخبار جعلی اتخاذ کنند.

منتشر شده در 28 خرداد 1401

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ شرکت از جمله سازمان‌های تبلیغاتی دستورالعمل به روز رسانی شده مربوط به اخبار جعلی را امضا کرده‌اند.

به گفته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امضا کنندگان توافق کرده‌اند اقدامات بیشتری برای مقابله با دیپ فیک، حساب‌های کاربری جعلی و تبلیغات سیاسی انجام دهند.

عدم پیروی از این دستورالعمل جریمه ای تا ۶ درصد درآمد جهانی شرکت را در پی خواهد داشت. همچنین ممکن است شرکت‌های متخلف از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شوند.

این شرکت‌ها که تیک تاک و پلتفرم بازی رایانه‌ای توییچ (متعلق به آمازون) را نیز شامل می‌شوند، ۶ ماه فرصت دارند تا به تعهد خود عمل کنند. همچنین آنها باید گزارشی از میزان پیشرفت خود در ۲۰۲۳ میلادی ارائه کنند.

ورا یوروا معاون رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره می‌گوید: دستورالعمل جدید نشان می‌دهد اروپا به خوبی از گذشته درس گرفته و ما دیگر ساده انگارانه با چنین موضوعاتی برخورد نمی‌کنیم.

به گفته او حمله روسیه به اوکراین، پاندمی کووید ۱۹ و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اقدامات این منطقه برای مقابله با اخبار جعلی را سرعت بخشیده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/50374

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی