پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یک نظرسنجی امروز یکشنبه در کره جنوبی نشان می‌دهد با رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشت مردم به محل کارشان، تعرض جنسی افزایش یافته است.

منتشر شده در 12 تیر 1401
در سرویس

 براساس نظرسنجی که از سوی بنیاد “امبرین پابلیک” از ۱۰ تا ۱۶ ژوئن و از هزار کارمند بالای ۱۹ سال انجام شده است، ۲۹.۶ درصد تاکید کرده اند که طی یک سال گذشته شکلی از آزار جنسی را تجربه کردند.  

در نظرسنجی مشابهی که در ماه مارس سال جاری انجام شد میزان تعرض جنسی ۲۳.۵ درصد ثبت شده بود که شامل آزار کلامی و فیزیکی می‌شد.  

کره جنوبی بیشتر محدودیت های کرونایی و قوانین فاصله اجتماعی را در تلاش برای بازگشت به دوران عادی پیش از کرونا برداشت و رفع کرد و شرکت ها کارمندان خود را پس از ۲ سال از خانه به محل کارشان بازگرداندند.

در بخش صنعتی ۳۴.۲ درصد کارمندان اعلام کردند که در محل کار مورد آزار جنسی قرار گرفتند که در مقایسه با ۲۲.۱ درصد در ماه مارس افزایش یافته است.  

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد کارمندان زن در این زمینه آسیب‌پذیرتر  از مردان بودند و کارمندان موقت از کارمندان ثابت بیشتر مورد تعرض قرار گرفتند.  

بدین ترتیب از ۲۹.۶ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی که مورد تعرض جنسی قرار گرفتند ۳۹.۵ درصد گزارش دادند آزار جنسی جدی را تجربه کردند و ۱۱.۵ درصد از آنان گفتند به فکر خودکشی افتادند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۶۷.۶ درصد افراد در اینگونه موارد هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

کره جنوبی در سپتامبر ۲۰۱۹ قانونی جدید به نام قانون ضدخشونت محل کار برای جلوگیری از اقدامات سواستفاده گرانه تصویب کرد. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/47111

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی