پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در ۳ ماه نخست امسال صورت گرفت

تخصیص ارز در بانک مرکزی طی ۳ ماه گذشته برای واردات دارو، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیر خشک از مرز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار گذشت.

منتشر شده در 4 تیر 1402
در سرویس

بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در سال ۱۴۰۲ رقمی حدود ۳.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای واردات دارو ، تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزادان تخصیص خواهد یافت.

بر اساس این گزارش در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد راهکارهای تأمین ارز دارو بررسی و بر لزوم تسریع تأمین ارز دارو تأکید شد.

در این جلسه محمدرضا فرزین تخصیص و تأمین ارز در حوزه دارو را از اصلی ترین اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: با توجه به اهمیت تامین به موقع دارو و کاهش مشکلات مردم در این حوزه، ضروری است شبکه بانکی در اعطای اعتبار و تسهیلات‌دهی به بخش دارو و بهداشت دستورات بانک مرکزی را در اسرع وقت اجرایی کنند.

بنا بر اعلام پژوهشکده پولی و بانکب بانک مرکزی، همچنین در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی به منظور تسریع و بهبود در تخصیص و تأمین ارز دارو، دستورات لازم از جمله در اختیار گذاشتن ۱۰۰ میلیون یورو تنخواه ارزی را صادر کرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل اختصاص اعتبارات و تامین نقدینگی شرکت‌های تولیدی دارویی گفت: بانک مرکزی به همین منظور امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید در قالب سرمایه در گردش از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های دارویی جهت تأمین دارو و مواد اولیه پرداخت می‌کند.

وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت های بانک مرکزی و شبکه بانکی در زمینه تخصیص و تأمین ارز و اعطای تسهیلات و اعتبار به بخش بهداشت و دارو بر لزوم تسریع در این باره تأکید کرد.

همچنین به گفته رئیس سازمان غذا و دارو به منظور تسریع و تسهیل خدمات ارزی و اعتباری تفاهم نامه جدید تنظیم و به امضای طرفین رسید.

بر این اساس در جلسه یاد شده تعدادی از نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده دارو و مواد اولیه و وارد کنندگان دارو به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در حوزه تخصصی پرداختند. رئیس کل بانک مرکزی نیز راهکارهای حل مشکلات مذکور را مورد بررسی و دستورات لازم را به همکاران ارزی و اعتباری بانک مرکزی و بانک‌های عامل مرتبط صادر کرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4039

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی