پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس ماجرای بازداشت خواننده مبتذل را بررسی می‌کند

امیر تتلو صبح امروز توسط پلیس ترکیه در مرز به پلیس ایران تحویل داده شد، بازگشت وی به ایران حواشی بسیاری را درپیش داشت و همگان منتظر نتایج بازپرسی از او هستند.

منتشر شده در 15 آذر 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ بعد از انتشار ویدیو خانه تتلو در ترکیه و تبدیل شدن خانه او به خانه فساد و سو استفاده از دختران نوجوان پلیس ترکیه او را بازداشت و به ایران بازگرداند. وی صبح امروز به ایران بازگشت و اولین تصاویر او در سانه‌ها منتشر شد.

امیر تتلو

امیرحسین مقصودلو یا همان امیر تتلو خواننده زیر زمینی که با فعالیت‌های بدون مجوز خود تنواست شهرت خوبی را بین مخاطبان خود بدست بیاورد. او از نخستین خوانندگان ژانر آراندبی در ایران است. وی کار خوانندگی خود را به کمک یکی از دوستانش در سال 82 آغاز کرد و درسال 90 اولین آلبومش که مجوز رسمی وزارت ارشاد را نداشت بنام زیر همکف را منتشر کرد. سال 93 با خواند آهنگی غمگین که از آن نماهنگی افسرده و خاکی از ایران ساخته شد اعلام کرد که میخواهد از دنیای خوانندگی خداحافظی کند و وارد دنیای فوتبال شود. ایتدا به تیم پرسپولیس رفته و بعد از بیرون شدن از تمرینات قصد تیم راه‌آهن را می‌کند که سرمربی آن هم با دلیل شروع آغاز لیگ‌ها نمیتواند عضو جدید بگیرد عذر وی را خواست. 

باورها و گرایش‌های امیر تتلو در طول بیش از ۱۵ سال فعالیت هنری‌اش دستخوش تغییرات بسیاری شده‌است. این تغییرات در برخی از مواقع به حدی زیاد بود که برخی از منتقدان از آن به عنوان «رنگ عوض کردن» نام می‌برند. وی در مسائل سیاسی، در دوره‌های مختلف، رویکردهای کاملاً متفاوتی در پیش گرفت.

حواشی امیر تتلو در ایران

امیر تتلو چندین بار در ایران بازداشت می‌شود. بار اول ۱۲ آذر سال ۱۳۹۲ بود که مسعود زاهدیان، رئیس «پلیس امنیت اخلاقی» ایران اعلام کرد: «امیر تتلو، خوانندهٔ زیرزمینی دستگیر و در اختیار مقامات قضایی قرار داده شده‌است.» بار دوم در ۲ شهریور ۱۳۹۵ به دلیل توهین به بازپرس خود این اتفاق روی داده است. وی در کلیپ‌های صوتی به بازپرس خود توهین می‌کند که همین امر موجب بازداشت او شد.

حواشی سیاسی تتلو

وی که برای دیده شدن دست به هر کاری میزد در اوج انتخابات سال 88 برای دیده شدن در جامعه در حمایت از میرحسین آهنگی را تولید و پخش می‌کند.

وی در این سال‌ها به کارهای خود ادامه داد از پشیمان شدن خوانندگی در سال 93 تا اجرای آهنگ انرژی هسته‌ای و شهدا و غیره تا بالاخره انتخابات سال 96رسید و درگاهی برای دیده شدن دوباره وی در این هیاهو برای حمایت از رئیسی به دیدار وی میرود و از همه هوادارنش می‌خواهد به وی رای بدهند.

مهاجرت

امیر تتلو سال 97 از ایران به ترکیه مهاجرت کرد. بعد از ادامه‌ یافتن کارهای تتلو در بیرون از ایران، دربارهٔ همکاری تتلو با گروه موسیقی یونیورسال صحبت‌هایی به میان آمده بود که با شروع سال ۱۴۰۰، شرکت موسیقی یونیورسال آلمان که زیرمجموعه گروه موسیقی یونیورسال است، در شبکه‌های اجتماعی خبر امضای قرارداد با امیر تتلو را تأیید کرد. این کمپانی از تتلو به عنوان یک «سوپراستار» یاد کرد و به رکوردهای قابل توجه و طرفداران بسیار تتلو در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. این شرکت او را تاثیرگذارترین فرد در ایران معرفی کرد.

سال 98 امیر تتلو در ترکیه بازداشت شد و دلیل این بازداشت به گفته یک مقام پلیس ترکیه نقض مقررات ویزا بازداشت شده‌است. و همچنین در رابطه با مسائل مربوط به موادمخدر، «اخطار قرمز» برای او صادر شده‌ است. پلیس ترکیه همچنین اعلام کرد تصمیمی برای تحویل دادن وی به ایران ندارد.

بعد از مدتی امیر تتلو درخواست ویزای انگلیس را می‌کند که انگلیس این درخواست را نمی‌پذیرد.

شبکه‌های اجتماعی

تتلو یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بود. حرف‌های او مخاطبان زیادی داشت اما به دلیل انتشار ویدیوهای نامناسب چندین بار صفحه او در اینستاگرام بسته شد. اولین بار آبان 97 بود. او در ویدیو خود از مردان خواسته بود زنان را کتک بزنند و به آنها توهین کنند.

دومین بار هم سال 99 آن هم به دلیل آنکه وی در چند استوری نوشت که قصد دارد «حرم‌سرا» راه‌اندازی کند و از دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله خواست که به «حرم‌سرای» او بیایند. انتشار این استوری‌ها، که به دعوت برای رابطهٔ جنسی تعبیر شد، با واکنش منفی و شدید برخی کاربران توییتر و روزنامه‌نگاران ایرانی و ترک مواجه شد.

اخراج از ترکیه

ندای بازگشت تتلو به ایران از آنجایی شروع شد که فیلمی از خانه وی به بیرون منتشر که در آن دختران نوجوان مورد آذار و اذیت بودند و در آن خانه مبحوس شده بودند.

این اتفاق مردم ایران و ترکیه را عصبانی کرد و در خصوص این ماجرا در صفحات خود مطالبی را منتشر و از او به پلیس شکایت کردند. بعد از مدتی کوتاه خبر دستگیری تتلو در رسانه‌ها منتشر شد.

بعد از مدتی تتلو ادعا که به ایران می‌آید و طوری وانمود کرد که به خواست خود به ایران می‌آید اما او دیپورت شده و توسط پلیس ترکیه در مرز ایران به پلیس ایران تحویل داده اشت و هم اکنون در بازداشت ایران به سر می‌برد.

واکنش‌های گروه‌های سیاسی به بازگشت تتلو

بعد از بازگشت تتلو به ایران هرکدام از گروه‌های سیاسی نظراتی را نسبت به اتفاقات افتاده در رسانه خود منتشر کردند.

اصلاح‌طلب

اتهام‌زنی پیش‌دستانه به نهادهای امنیتی با طرح ادعای عدم رعایت حریم شخصی وی با انتشار جزئیات زندگی تتلو

انتشار تصاویر قدیمی از حضور تتلو در کنار فعالان سیاسی اصولگرا با هدف تخریب جریان اصولگرایی

کنایه به جریان پایداری و اصولگرایان درخصوص رابطه پیشین این جریان با تتلو

ضدانقلاب

گمانه‌زنی از احتمال صدور حکم اعدام برای تتلو و بازنمایی از این حکم به عنوان یک اقدام ضدانسانی

بازنمایی از اظهارات رضاپهلوی درمورد تتلو به عنوان چهره‌ای قابل اتکا برای هنرمندان در مقابل ساخت تصویری ضدهنر و هنرمند از جمهوری اسلامی

ابراز نگرانی از وضعیت تتلو در ایران با ایجاد تشکیک در روند محاکمه و بازجویی از وی

اصولگرا

برجسته‌سازی فساد اخلاقی تتلو به عنوان دلیل بازداشت و تحویل وی به ایران

ابراز انزجار و تنفر از امیرحسین مقصودلو به عنوان هنرمند فاسد و ضداخلاق

تمجید از دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی برای بازگرداندن تتلو به ایران برای محاکمه

اعتبارزدایی از ضدانقلاب بواسطه حمایت از یک مفسد اخلاقی و اشاعه گر فحشا (اشاره به توییت رضا پهلوی در رابطه با خطرجانی دیپورت تتلو به ایران)

مطالبه محاکمه و صدور حکم اعدام برای تتلو بواسطه مفاسد اخلاقی و انحراف وی

طرفداران تتلو

ابراز نگرانی از وضعیت وی پس از تحول به ایران و ابراز احساسات در طرفداری از او

بازخوانی آهنگ‌ها و بازنشر ویدئوکلیپ‌های تتلو در حمایت از او

تمجید از سبک موسیقی تتلو و برجسته‌سازی وجهه او به عنوان یک هنرمند محبوب در میان نسل جوان و حرفه‌ای

تطهیر تتلو و بازنمایی از او به عنوان قربانی بدخواهان و رقبا

روزمره‌نویسان

تقبیح اقدامات و افعال تتلو در ترکیه و مطالبه محاکمه وی به‌جهت اذیت و آزار دختران

دلسوزی برای تتلو و بازنمایی از وی به عنوان یک بیمار روانی

ناعادلانه خواندن صدور حکم اعدام برای تتلو و دیگر شهروندان

گلایه‌مندی از الگو شدن افراد و چهره‌هایی همچون تتلو برای نسل Z

در فضای مجازی چه خبر

با این اتفاق واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی نسبت به بازگشت امیر تتلو به ایران شد. برخی به کنایه از سیاسیون خواستند به استقبال وی بروند. برخی همه کسانی را که به وی مجوز نداند را مقصر تمام این اشتباهات می‌دانند و برخی از قدرت ایران گفتند که هرکسی برای نابودی ایران قدمی بردارد در امان نیست و نسبت به اعمال خود باید پاسخگو باشد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/150524

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی