پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

قسمتی از خاطرات مرحوم رفسنجانی درباره حسن روحانی منتشر شده است که در آن آمده که آقای هاشمی از ممتحن روحانی در آزمون خبرگان رهبری خواسته که از ایشان امتحان ساده‌ای بگیرد تا حتما قبول شود، این ماجرا سبب ایجاد حواشی‌ای شده است که در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منتشر شده در 27 آذر 1402
در سرویس

عطیه فکری _ حسن روحانی، رئیس جمهور سابق کشور که قصد دارد باز هم در عرصه سیاست فعال باشد، اقدام به روایت‌گری هایی کرده که در آن می‌خواهد به سابقه رفاقت و رقابتش به آیت الله مومن اشاره کند تا بتواند برای ریاست مجلس خبرگان قدمی بردارد، برای این مقصود به سه دوره حضورش در مجلس خبرگان رهبری و چگونگی ورودش اشاره می‌کند اما برخی رسانه‌ها اقدام به افشاگری‌هایی کرده‌اند تا حتی نحوه ورود او به مجلس خبرگان را زیر سوال ببرند.

حسن روحانی درباره آیت‌الله محمد مؤمن که هم ممتحن او در آزمون اجتهاد بود هم رقیبش در حوزه انتخابیه سمنان در سومین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود، گفت که خودش و آیت الله مومن رفاقتی دیرینه داشتند در واقع رقابتی توام با رفاقتی قدیمی از حوزه علمیه قم و درس آیت‌الله داماد که در بسیاری از سخنرانی‌های انتخاباتی به تجلیل از یکدیگر پرداختند و حتی به تشکیل ستاد انتخاباتی مشترک انجامید. در انتخابات دوره سوم خبرگان رای سمنانی‌ها به حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی بود و آیت‌الله مؤمن در انتخابات میان‌دوره‌ای از حوزه انتخابیه قم وارد مجلس خبرگان رهبری شد و روابط دوستانه این دو تا دوره پنجم مجلس و وفات ایشان ادامه داشت. روحانی در گفت‌وگویی تفصیلی درباره سه دوره حضور در مجلس خبرگان رهبری، ماجرای رفاقت و رقابت با آیت‌الله مؤمن را روایت کرده است.

اما برخی از رسانه‌ها با انتشار قسمتی از خاطرات هاشمی رفسنجانی نحوه ورود روحانی به مجلس خبرگان را خالی از اشکال ندیدند چراکه با پادرمیانی و سفارش مرحوم رفسنجانی این اتفاق افتاده بود و صرفا به دلیل صلاحیت علمی و قبولی در آزمون به علاوه رای مردم نبوده است.

هاشمی در سال ۷۸ در خاطرات روز پنجم آبان اشاره می‌کند که با شورای نگهبان هماهنگ کرده که آزمون خبرگان را از روحانی ساده بگیرد!

«عصر دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. گزارشی از دیده‌ها و مذاکرات سفر به مالزی و ژاپن داد؛ تحت‌تاثیر پیشرفت‌های آنهاست. برای شرکت در انتخابات [مجلس ششم] مشورت کرد. تاکید به شرکت کردم و نیز شرکت در انتخابات خبرگان، به‌جای نماینده سمنان که مرحوم شده را صلاح دانستم؛ قرار شد کمک کنم که شورای نگهبان در امتحان سختگیری نکند

واکنش فعالان رسانه‌ای به خبر تایید صلاحیت روحانی

شنیده‌ها حاکی از آن است که روحانی برای مجلس خبرگان تایید صلاحیت شده است که باعث نگرانی مردم و فعالان رسانه‌ای شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی هر کدام به نوعی و با رویکردی متفاوت از دغدغه‌های خود درباره تایید صلاحیت شدن روحانی واکنش نشان دادند.

برخی از ان‌ها با اشاره به مطلبی که در خاطرات هاشمی رفسنجانی منتشر شده است می‌گویند باید اعتبارنامه روحانی باطل شود، برخی دیگر از دوران اسفناک ریاست جمهوری او یاد می‌کنند و معتقدند نباید اجازه دهند او در هیچ کدام از ارکان نظام وارد شود چراکه کارنامه بسیار بدی دارد. در اینجا نظرات سایر کاربران را بخوانید…

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/151653

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی