پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پس از آنکه بلوک اوپک پلاس اعلام کرد تولید روزانه نفت را متوقف می‌کند، یک سناتور آمریکایی خواستار خروج سربازان این کشور از عربستان سعودی و پایان کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان شد.

منتشر شده در 16 مهر 1401
در سرویس

به نقل از وب‌سایت روزنامه هیل، برنی سندرز، عضو مجلس سنای آمریکا گفت: اگر عربستان سعودی که یکی از بزرگترین نقض‌کنندگان حقوق بشر در جهان است، بخواهد با روسیه همراه شود تا قیمت گاز آمریکا را بالا ببرد، می‌تواند از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بخواهد که از سلطنت در این کشور حفاظت کند! ما باید تمامی سربازان آمریکایی را از عربستان سعودی خارج کرده، فروش سلاح به آنها را متوقف کرده و به فعالیت کارتل تعیین قیمت نفت در این کشور پایان بخشیم.

سندرز که این اظهارات را در روز جمعه مطرح کرد، روز چهارشنبه نیز در توییتی نوشت: آمریکا باید کارتل تعیین قیمت غیرقانونی را متوقف کرده، کمک‌های نظامی به عربستان سعودی را پایان بخشیده و با سرعت به انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورد.

چندین عضو دموکرات کنگره آمریکا واکنش‌های مشابهی به این اطلاعیه اپک نشان داده‌اند، اطلاعیه‌ای که قصد دارد با تحریم‌ها علیه انرژی روسیه مقابله کرده و به طور بالقوه در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، بهای انرژی در این کشور را افزایش دهد.

لایحه‌ای که توسط سه تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به نام‌های شان کاستن، تام مالینوفسکی و سوزان وایلد پیشنهاد شده، در صورت تصویب موجب خروج سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا از عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهد شد.

در همین حال اطلاعیه اوپک پلاس همچنین باعث شده تا چارلز شومر، رئیس اکثریت مجلس سنای آمریکا اعلام کند که سنای این کشور به کار بر روی لایحه “نوپک” ادامه خواهد داد، لایحه‌ایی که در ماه مه به تصویب کمیته قضایی سنا رسید. این لایحه قانون ضد تراست آمریکا را علیه کشورهای عضو اوپک پلاس و شرکت‌های نفتی دولتی آنها تغییر داده و به طور بالقوه شرکت‌های لوک‌اویل روسیه و آرامکو عربستان را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/31341

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی