پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بر خلاف کلیت کنگره آمریکا؛

در پی حمله نظامیان اسرائیل به مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در صفحه توئیتری خود به این واقع واکنش نشان دادند.

منتشر شده در 24 اردیبهشت 1401

دیروز ظهر نظامیان صهیونیستی با حمله به فلسطینی‌های شرکت کننده در مراسم تشیع پیکر شیرین ابوعاقله قصد ممانعت در تشیع پیکر خبرنگار الجزیره‌ای را داشتند که با مقاومت مردم فلسطینی رو به رو شدند، در پی این حمله برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به نظامیان اسرائیل در حمله به مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره در صفحه توئیتری خود واکنش نشان دادند.

برنی سندرز، سناتور ترقی‌خواه ایالت ورمانت:

«حمله نیروهای اسرائیلی به عزاداران در مراسم تشییع جنازه روزنامه نگار فلسطینی، شیرین ابوعاقله، هتک حرمت است. ایالات متحده باید این را محکوم کند و خواستار تحقیقات مستقل در مورد قتل او شود.»

برنی

الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست:

«کشته شدن شیرین ابوعاقله و حمله به عزاداران توسط نیروهای اسرائیلی در مراسم تشییع جنازه وی بسیار نگران کننده است. مطبوعات آزاد سنگ بنای دموکراسی هستند و خبرنگاران نباید به خاطر انجام وظایفشان کشته شوند. ما به یک تحقیق مستقل کامل نیاز داریم.»

وارن

جمال بومن، نماینده ترقی‌خواه کنگره آمریکا:

«در مراسم عزاداری نباید به کسی حمله کرد. هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. این نمونه بارز رفتار غیرانسانی با فلسطینی‌هایی است که تحت اشغال زندگی می‌کنند. ما به یک تحقیق کامل و مستقل در مورد قتل شیرین ابوعاقله و این خشونت نفرت برانگیز توسط پلیس اسرائیل نیاز داریم.»

بومن

اد مارکی، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست:

«استفاده از نیروی خشونت آمیز علیه عزاداران در مراسم تشییع جنازه غیرقابل توجیه است. پلیس اسرائیل باید به فلسطینیان اجازه دهد بدون مداخله در غم از دست دادن روزنامه نگار، شیرین ابوعاقله عزاداری کنند.»

مارکی

رشیده طلیب، نماینده مسلمان کنگره آمریکا:

«این (حمله) تهوع آور است نژادپرستی خشونت آمیز دولت اسرائیل با 3.8 میلیارد دلار بودجه نظامی بی قید و شرط ایالات متحده امکان پذیر شده است. برای دولت آپارتاید اسرائیل، زندگی شیرین اهمیتی نداشت – و انسانیت زدایی از او پس از مرگش نیز ادامه دارد.»

طلیب

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/57546

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی