پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در دیدار حجت‌الاسلام رئیسی و وزیر خارجه ایرلند مطرح شد؛

آقای رئیسی با «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

منتشر شده در 25 بهمن 1400
در سرویس

 آیت الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه در دیدار «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند گفت: آنچه در مذاکرات لغوتحریم‌ها بر آن تاکید داریم این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شود و حقوق مردم ایران رعایت شود.

حجت الاسلام رئیسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را حفظ منافع ملت‌ها و احترام متقابل دانست و خاطر نشان کرد آنچه در مذاکرات جاری نیز بر آن تاکید داریم این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شود و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.

وزیر خارجه ایرلند نیز با بیان اینکه دلسردی و‌ نا‌امیدی مردم ایران از اعتماد به مذاکرات هسته‌ای بخاطر بدعهدی آمریکا قابل درک است، گفت: ایرلند معتقد است که باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود.

پیش از این دیدار خانم «سونیا مک گینس» سفیر جدید آکردیته جمهوری ایرلند استوارنامه خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده بود.

با شروع روابط رسمی سیاسی میان ایران و ایرلند از سال ۱۳۶۲، بخش قابل توجهی از روابط دو جانبه به خرید گوشت گاو از ایرلند محدود می‌گردید.

اما در سال‌های اخیر و با توسعه روابط، انواع ماشین‌های صنعتی، تولیدات دارویی، مواد معدنی فلزی، مواد لبنی، و تجهیزات کامپیوتر جزو اقلام مبادله‌ای میان دو کشور قرار گرفتند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/70883

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی