پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس؛

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنانشان در دیدار با قهرمانان ورزش کشور و مدال‌آوران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی از ساره جوانمردی به دلیل حضور وی در سکوی اهدای مدال همراه با فرزندش تشکر کردند و فرمودند: تشکر می‌ کنم از آن بانویی که با کودک نوزاد خود روی سکو رفت و مدالش را گرفت.

منتشر شده در 1 آذر 1402

رهبر انقلاب در دیدار امروز با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و جمعی از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های ورزشی فرمودند : «از بانویی که با کودک خود روی سکو رفت، تشکر می‌کنم.»

این زن، ساره جوانمردی بانوی شیرازی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران بود که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو موفق به کسب مدال نقره شد و به همراه فرزند سه ماهه‌اش روی سکو رفت.

اما ساره جوانمردی کیست؟
ساره جوانمردی متولد 17 آذر 1363 در استان شیراز واقع در ایران است. او فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیراز است که به عنوان کارمند قراردادی در اداره ی کل ورزش و جوانان استان فارس مشغول فعالیت می باشد.

ساره جوانمردی با شرکت در مسابقات پارالمپیک در سال 2020 میلادی با شکست رکورد جهانی موفق به کسب مدال طلا شد. او به عنوان عضو تیم ملی تیر اندازی بانوان ایران شناخته شده است.

ساره جوانمرد دارای چهار خواهر می باشد و به صورت مادرزادی با پایی کوتاه به دنیا آمده است.

وی در تیر ماه 1393 در جریان مسابقات تیر اندازی قهرمانی جهان معلولان در آلمان در ماده ی تفنگ بادی 10 متر P2 قهرمان شد. سپس در قسمت انفرادی قهرمانان ورزشکاران تیر اندازی از ایران، با کسب بالغ بر 195,6 امتیاز، به عنوان قهرمان جهان منتخب گشت.

آغاز فعالیت ساره جوانمردی

ساره جوانمردی تا سن 18 سالگی به دلیل معلولیت در پای چپ در باشگاه های ورزشی حضور پیدا کرده است. وی در جریان گفت و گو با مددکار بهزیستی از وجود ورزش های مخصوص جانبازان و معلولان مطلع شد.

ساره جوانمردی در سال 1381 فعالیت ورزشی را با شرکت در کلاس های شطرنج آغاز کرد. سپس وارد عرصه ی آمادگی جسمانی، تنیس و والیبال نشسته شد.

نخستین مدال بین المللی ساره جوانمردی به سال 1387 اختصاص دارد. وی در این سال به مسابقات برون مرزی تیراندازی در اسپانیا دعوت شد و موفق به کسب مدال نقره گشت.

حدود یک سال پس از شرکت در مسابقات تیر اندازی در شاخه ی “تپانچه ی 10 متر” به عضویت ثابت در تیم ملی در آمد. سپس در سال 2012 میلادی در جریان مسابقات پارالمپیک لندن، پایتخت انگلستان با کسب مقام سوم موفق به دریافت مدال برنز شد.

ساره جوانمردی در مسابقات پار المپیک ریو موفق به دریافت دو مدال طلا شده است. این چهره در سال 2016 میلادی، در جریان شرکت در مسابقات پارالمپیک ریو در بخش تفنگ بادی 10 متر با کسب امتیاز 193,4 رکورد جهانی را جا به جا نمود و به مدال طلای المپیک دست یافت.

ساره جوانمردی در پانزدهمین بازی های پارالمپیک در ماده ی تپانچه خفیف 50 متر میکس، با کسب مدال طلا موفق به برافراشته کردن پرچم ایران شد. علاوه بر این، نام پر شهرت ساره جوانمردی در سال 2016 به عنوان قهرمان تیراندازی پارالمپیک شناخته شد.

موفقیت های ساره جوانمردی علاوه بر پارالمپیک ریو به پارالمپیک توکیو نیز گسترش یافته است. وی در سال 2020 میلادی در مسابقات تیر اندازی پارالمپیک توکیو، در آخرین ست مسابقه ی تپانچه بادی 10 متر، سومین مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

یکی دیگر از مدال های طلای ساره جوانمردی به رقابت های پاراآسیایی اینچئون اختصاص دارد. این چهره در سال 2014 میلادی با کسب دو مدال طلا به عنوان بهترین ورزشکار زن در آسیا شناخته شد.

ساره جوانمردی: مدال اصلی من فرزندم است

ساره جوانمردی پس از کسب مدال نقره بازی های پاراآسیایی و انداختن آن بر گردن فرزند سه ماهه اش گفت: کسب این مدال را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. من در دوره قبل بازی های پاراآسیایی دو مدال طلا کسب کردم اما امسال توانستم فقط یک نقره به دست آورم و خیلی خوشحالم چون فقط ۱۴ جلسه تمرین مرا به این مسابقه رساند و امیدی به کسب مدال نداشتم اما خدا به من کمک کرد به خاطر آوش پسرم دست پر برمی‌گردیم.

وی درخصوص لباس ویژه مراسم اهداء مدال فرزندش اظهار کرد: برای آوش لباس مزین به پرچم ایران سفارش دادیم و امیدوارم در آینده بتواند جای پدر و مادرش را بگیرد و یک قهرمان دوست داشتنی برای مردمش باشد.

قهرمان پارالمپیک همچنین با اشاره به شرایط ویژه مادر بودن و شرکت در بازی های پاراآسیایی خاطرنشان کرد: شرایط سخت بارداری و بعد از زایمان و نداشتن تمرین مرا منقلب کرده بود و نمی دانستم که در بازی های پاراآسیایی شرکت می‌کنم. تصمیم سختی بود، اما با اطمینان و کمک همسرم در مسابقات شرکت کردم، حتی اگر بدون مدال برمی گشتم.

جوانمردی مدال اصلی خود را فرزند سه ماهه اش دانست و ادامه داد: من مدال اصلی را در بغلم دارم اما خوشحالم که در بازی های پاراآسیایی هم صاحب مدال شدم و با مدال به ایران برمی گردم.

وی تاکید کرد: اگر آوش کنارم نبود اصلا در بازی های پاراآسیایی شرکت نمی‌کردم. دلیل حضور من در این بازیها فقط به خاطر حضور فرزندم است. سخت بود نوزاد سه ماهه را در مسیر سخت و طولانی آورد و شب بیداری برای نگه داشتن او داشت اما فکر می‌کنم به من انگیزه مضاعفی داد تا بتوانم همه چیز را هماهنگ کنم.

واکنش کاربران فضای مجازی به تشکر رهبر انقلاب از این ورزشکار زن

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/148463

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی