پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس کارشکنی آمریکایی را بررسی می‌کند

بعد از اعزام پر ماجرای تیم ملی کشتی آزاد ایران به آمریکا با سنگ اندازی‌های آمریکا در صدور ویزا برای تیم ملی و سوال هدفمند شبکه VOA و جواب قاطع ورزشکاران کشورمان باید برای فینال آماده شد.

منتشر شده در 20 آذر 1401
در سرویس

زهرا لایق حقیقی – تیم ملی کشتی آزاد کشورمان 16 آذر ماه با سختی‌های فراوان بالاخره برای بازی در جام جهانی کشتی به آمریکا اعزام شد، سختی‌های از قبیل نبود حسن یزدانی در تیم ملی به دلیل حضور یزدانی و زارع در بهمن یا اسفند ماه امسال برای بازی‌های المپیک و بازی در آوردن آمریکا برای صدور ویزای بازیکنان تیم ملی کشتی تا آنجا که ویزای سه کشتی گیر کشورمان را در دقایق پایانی صادر کردند و ویزای ۲ مربی، سرپرست تیم و یک داور بین المللی برای حضور در این مسابقات صادر نشد و در نهایت تیم ملی با ترکیبی ناقص به آمریکا رفت. البته سال گذشته نیز این مشکلات برای تیم ایران وجود داشت و آمریکایی ها کارشکنی زیادی انجام داده بودند.

شانتاژ روانی در نشست خبری
این تنها یک سوی ماجرا نبود. دیشب خبرگزاری صدای آمریکا در نشست خبری ورزشکاران هدفمند از ملی پوشان کشتی در مورد اوضاع اغتشاشات و اعدام‌های ایران پرسید و بعد از دریافت تذکر از سوی مسئول برگزاری کنفرانس گفت: «مسئول برگزاری کنفرانس خبری که معاون رسانه‌ای اتحادیه جهانی {کشتی} بود بار دیگر به من گوشزد کرد که نباید سؤال سیاسی کنم و از من خواست که سؤال دیگری مطرح کنم که گفتم پرسشم سیاسی نیست و شاید بشردوستانه و انسانی باشد.»
کامران قاسم پور و رحمان عمو زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار VOA گفتند ورزشکار وظیفه‌اش ورزش کردن است و نماینده مردم ایران هستیم. مشکلات داخلی است و برای هر کشور اتفاق می‌افتد.

با تمام این افت و خیزها و اذیت کردن‌های آمریکا اما باز هم این سربازان وطن بودند که با به نمایش گذاشتن کشتی جوانمردانه با بالاترین امتیاز به عنوان سرگروه A به مصاف تیم سر سخت آمریکا برای بازی‌های فینال رفتند.
نتایج کامل دیدارهای برگزار شده مرحله گروهی این رقابت ها به شرح زیر است:
گروه A:
آمریکا ۷ – مغولستان ۳
آمریکا ۱۰ – گرجستان صفر
گرجستان ۷ – مغولستان ۳
گروه B:
ایران ۹ – ژاپن یک
منتخب جهان ۹ – ژاپن یک
ایران ۶ – منتخب جهان ۴
برنامه مسابقات فینال و رده‌بندی:
فینال: ایران – آمریکا
رده‌بندی: گرجستان – منتخب جهان

تیم ملی کشتی ایران همواره نماد قدرت و اصالت ایران بوده و در همه حال قدرت و توانمندی خود را به رخ جهان کشیده است. این بار هم با همه سنگ اندازی‌های آمریکا بازهم نشان داد ایران در تمام سختی‌ها با مقاومت سربلند از میدان مبارزات بیرون می‌آید و اکنون در انتظار قهرمانی در جام جهانی است.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/23045

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی