پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارشناس قرقیز:

کارشناس قرقیز گفت: شهید «قاسم سلیمانی» در درجه اول به دلیل ایدئولوژی و نگاه دینی‌اش برجسته بود در عین حال، صداقت و عزم وی حتی مخالفانش را وادار کرده بود به وی احترام بگذارند.

منتشر شده در 10 دی 1402
در سرویس

«تورسونبای باقر اولو» عضو سابق پارلمان قرقیزستان در بیشکک با اشاره به نقش و جایگاه ایران و سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی اظهار داشت: سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» در درجه اول به دلیل ایدئولوژی و نگاه دینی خود برجسته بود که این موضوع هم در فعالیت‌های نظامی و هم دیگر فعالیت‌های وی کاملاً پیدا و منعکس بود. استواری وی در رویارویی با دشمنانش باعث ترس آنها شده بود.

این دیپلمات سابق قرقیز خاطرنشان کرد: در عین حال، صداقت و عزم سردار سلیمانی در اجرای وظایفش حتی مخالفانش را وادار کرد تا به وی احترام بگذارند و ایشان را به عنوان یکی از مقامات برجسته جمهوری اسلامی ایران بشناسند.

وی تاکید کرد: نبوغ استراتژیک و تجربه رهبری نظامی وی بر ماهیت عملیات نظامی در منطقه در راستای مقابله با تروریسم بسیار تأثیرگذار بود.

به گفته وی ، سردار سلیمانی در خارج از ایران بیش از داخل کشور شناخته شده است. وی شخصیت مهمی در مخالفت با سلطه آمریکا در عرصه بین‌الملل و همچنین متحدانش در خاورمیانه از جمله اسرائیل بود. اقتدار این شخصیت به ویژه در سوریه، لبنان، عراق و یمن بالا بود.

باقر اولو اظهار داشت: با گرامیداشت بیش از 20 هزار شهید فلسطینی از جمله بیش از 5 هزار کودک از 7 اکتبر 2023 تاکنون و در حمایت همه جانبه از جنبش ملی آزادیبخش مردم قهرمان فلسطین که 75 سال است ادامه دارد، من نه تنها کشورهای اسلامی، بلکه از همه ملت‌هایی که به ماهیت وحشی صهیونیسم پی برده‌اند می‌خواهم با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، سرانجام به تشکیل کشور مستقل فلسطین برسند.

وی تاکید کرد: فلسطین موضوعی است که همه مسلمانان جهان را به هم پیوند می‌دهد. اگر این کشور نباشد وحدت امت اسلامی چندان تحقق پیدا نمی‌کند و  این فقط به سود صهیونیست‌ها خواهد بود، بنابراین نتانیاهو به ارتش این رژیم دستور داده تا مردم فلسطین و تمام زیرساخت‌های شهرها و روستاها در نوار غزه و اکنون در کرانه باختری را به طرز وحشیانه‌ای نابود کنند. فلسطین تنها با ایجاد یک کشور می‌تواند تمام سرزمین‌های از دست رفته خود را بازپس گیرد.

این کارشناس قرقیز ادامه داد: معتقدم برای جلوگیری از حملات آتی به ملت‌های مسلمان باید نه تنها نتانیاهو، بلکه سایر سران رژیم صهیونیستی و همچنین متحدان و حامیان آنها را دستگیر کرد. در عین حال معرفی به عنوان جنایتکاران جنگی و مجازات متعاقب آن نیز بسیار مهم است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/153032

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی