پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 26 بهمن 1399
در سرویس

به گزارش جهت، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوازدهمین نشست، همایش نظام مسائل کشور با محوریت سیاست‌گذاری، تقنین و اجرا با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد، آمد و گفت این بی‌عدالتی است که بنزین لیتری ۲ هزار تومان تمام شود و ما به خودروها لیتری ۵۰۰ تومان دهیم. احمدی‌نژاد گفت که مجبور می‌شویم ۱,۵۰۰ تومان از بیت المال بگیریم. کسی که تعداد خودروهایش بیشتر است، بیشتر استفاده می‌کند. اما کسی که در روستا است نمی‌تواند زیاد استفاده کند و این به ضعفا کمک نمی‌کند.

حدادعادل ادامه داد: می‌خواستند از پایین‌ترین دهک شروع کنند و پول یارانه به آن‌ها داده شود و گفتند که به کسانی که ثروتمندند، داده نشود. شاید ۷-۸ ماه طول کشید و همه در صف پر کردن فرم‌ها بودند که به یک باره گفته شده به همه ۴۵ هزار تومان یارانه داده می‌شود از دهک اول تا دهم.

عضو تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در آن زمان بعضی گفتند این پول امام زمان است و باید به همه داده شود، چون فکر اجرایی کردنش نبودند، پس به مشکل خوردند. پولدار و بی‌پول همه مشمول شدند. چه آن استاد دانشگاه که چند میلیون می‌گیرد، چه یک روستایی.

وی همچنین افزود: ما در مجلسه نهم گفتیم که سه دهک بالای درآمدی را مشخص کنیم تا آنها را از دریافت یارانه حذف کنیم، هزینه سنگینی برای خزانه دارد.

حدادعادل با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه دولت فعلی دفاع کرد، اظهار کرد: او به مجلس گفت که نمی‌خواهیم یارانه دهک‌های بالا حذف شود، متأسفانه روش‌های سیاست‌های کلی و امور کلی؛ عملی و اجرایی نمی‌شود.

وی ضمن بیان اینکه این مسئله یک نمونه از خلاءها بود، نمونه دوم را ذکر کرده و گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نمونه دوم است، من ۷ الی ۸ سال پیش از ابتدای شروع این کار بودم؛ با دکتر واعظ‌زاده که مسئول این ستاد بودند دوست هستم و یکبار جلسه‌ای در ستادشان داشتم.

حدادعادل افزود: من انتقادم این است که این الگو نیست چون یک سلسله ارزش‌ها به عبارت‌هایی درآمده‌اند. خیلی‌ها گفتند این‌ها که جدید نیست، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از نظر من حرف‌هایی است که از جاهای مختلف جمع کرده‌اند که مثلاً در سیاست خارجه باید فلان باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری برای این الگو را بدون راهکار عملی خواند و گفت: این نمی‌تواند الگو باشد، در جلسه‌ای هم من هم بقیه که رهبری خواستند همه نظر دهند، نظرات خود را دادم.

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/123274

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی