پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نماینده مجلس شورای اسلامی:

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد امروز، اقتصاد سرمایه‌داری است اما کلمه سرمایه‌داری عنوان نمی‌شود؛ در صورتی که اگر اقتصاد اسلامی شود اوضاع اصلاح خواهد شد.

منتشر شده در 29 دی 1401
در سرویس

حجت الاسلام حسین میزرایی در خصوص کاهش تورم و حل مشکل اقتصاد کشور اظهار داشت: دلیل عمده ایجاد تورم ناشی از عملکرد وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است، در واقع سیاست‌های این سه نفر در کنترل تورم، حجم نقدینگی و.. یا برعکس بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در دوره سازندگی اشتباه ریل‌گذاری شد، گفت: نتیجه این است هر لوکوموتیورانی که می‌خواهد قطار را حرکت دهد نمی‌تواند؛ این ریل اقتصاد سرمایه‌داری است که ربطی به اسلام ندارد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسلام، ربا و کلاه‌برداری و مال به باطل را قبول ندارد و تا زمانی که این ریل را تغییر ندهند، اوضاع بهبود پیدا نمی‌کند؛ البته راه حل وجود دارد.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: اگر فقط سیاست‌های پولی و بانکی کشور اصلاح شود جمعیت ۸۰ میلیونی ایران اگر ۳۰۰ میلیون هم بشود، می‌توانند با خوبی و رفاه زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در انتهای دولت قبل چاپ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول جدید سبب بی ارزش شدن پول و تورم سرسام آور شد. به این ترتیب دولت خود را خوشبخت و مردم را بدبخت کرد. افتخار کردند که حقوق‌ها را پرداخت کردیم و یک روز هم عقب نیفتاد اما دود آن چند ماه بعد در چشم مردم رفت.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راه حل مشکلات اقتصادی برگشت به قرآن و اهل بیت (ع) در این حوزه است. اقتصاد امروز، اقتصاد سرمایه‌داری است اما کلمه سرمایه‌داری عنوان نمی‌شود. در صورتی که اگر اقتصاد اسلامی شود اوضاع اصلاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در مجلس پیشنهاد متنوعی در این زمینه ارائه شده است و خوشبختانه دولت، چند اقدام کرده که جلوی برخی از ولخرجی‌ها و پیش‌خورهایی که در انتهای دولت قبل انجام شد گرفته و اوضاع کمی آرام شود.

دولت ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق نشر داده شده را بازخرید می‌کند

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون دولت ماهیانه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق نشر داده شده دولت قبل را بازخرید می‌کند، خاطرنشان کرد: یعنی تلاش می‌شود آنچه دولت قبلی پیش‌خور کرده است به صفر برسد. این اقدام در دراز مدت نتیجه خوبی برای کشور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال تدبیری صورت گرفت که تا پایان سال کسری بودجه نداشته باشیم و این یعنی پول جدید چاپ نشود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدای ما در مطالبه حقوق مردم بلند است و با کسی در این زمینه تعارف نداریم، گفت: پول‌های بدون پشتوانه‌ای که بانک‌ها خلق می‌کنند یکی از علل ایجاد تورم در کشور است. در گذشته به این صورت بود که بانک پول را از مردم می‌گرفت و اصل پول و سودی را تضمین می‌کرد و سپس همان را وام می‌داد، اصل و سود را می‌گرفت و درصدی بهره‌مند می‌شد، این سبب می‌شد برخی از نورچشمی‌هایی که وام هزاران میلیاردی می‌گرفتند در موعد مقرر پول را برنگردانند.

وی گفت: چون بانک‌ها از پس این هزاران میلیارد تومان برنمی‌آمدند به سمت ورشکستگی می‌رفتند و برای فرار از این اوضاع پول‌ها را وارد یک بازار می‌کردند و نرخ را در آن بازار به شدت بالا برده و نوسان گیری کرده و خود را خوشبخت و مردم را بدبخت می‌کردند.

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: در یکی دو دهه اخیر کار دیگری یاد گرفته‌اند، به این صورت که بدون هیچ پشتوانه‌ای خلق پول می‌کنند. این یک سیستم بانکی است که دائم باید پول چاپ کند و نتیجه آن تورم بالا و ایجاد مشکل برای عموم مردم است.

وی با اشاره به پیشنهادات اصلاح قانون بانک مرکزی که چند ماه پیش مطرح شد، تصریح کرد: این قانون به شورای نگهبان رفت، بنده نامه‌ای برای شورای نگهبان نوشتم، قانون را با ۱۰۰ ایراد بازگرداندند که چندین مورد آن ایراد شرعی است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: دولت در تلاش است که وضعیت تورم آرام شود، اما با این دست فرمان باید گفت که متأسفانه موفق نمی‌شوند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/18534

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی