پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شبکه تروریستی اینترنشنال در گزارشی به نقل از عوامل ارتش رژیم صهیونیستی، اقدام به افشاگری درباره روابط مالی ایران با نیروهای مقاومت فلسطین کرد. افشاگری که جالب توجه است.

منتشر شده در 21 بهمن 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ شبکه اینترنشنال وابسته به رژیم صهیونیستی در خبری مدعی شد ارتش اسرائیل اسنادی را پیدا کرده که تماس و همکاری مستقیم «یحیی سنوار» رهبر حماس، با جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد. طبق این اسناد ادعایی، ایران در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ در مجموع ۱۵۴ میلیون دلار برای حماس فرستاده است.

با فرض صحت این ادعا، ایران طی ۶ سال تقریباً سالیانه حدود ۲۵ میلیون دلار به غزه کمک کرده است. به جرات می‌توان گفت همه گروه‌ها از مخالفان تا طرفداران محور مقاومت و فلسطین تاکنون گمان می‌کردند این عدد بسیار بالاتر باشد.

مبلغ ۲۵ میلیون دلار به نسبت هزینه‌های کشور ۸۵ میلیونی ایران تقریباً هیچ است. کل بودجه سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان بود که با نرخ تعریف شده ارز دولتی، حدود ۱۲۵ میلیارد دلار خواهد بود. این یعنی عدد کمک سالانه ایران به غزه بسیار کمتر از یک درصد بودجه کل کشور است: فقط ۰/۰۲ درصد. این عدد هم از بودجه دفاعی کشور پرداخت می‌شود.

برای این که تصویر روشن‌تری از این عدد داشته باشیم، بد نیست ببینیم چه بودجه‌های مشابهی در اطراف ایران و علیه ایران خرج می‌شود.

دو تانک و نیم!

قیمت تانک «M۱ Abrams» که یکی از مشهورترین تانک‌های جهان و متعلق به آمریکاست ۱۰ میلیون دلار است. این از خانواده همان تانکی است که ارتش آمریکا بغداد (همسایه غربی) را با آن فتح کرد.

به عبارتی، سران نظامی کشور تصمیم گرفته‌اند به جای آنکه ۲۵ میلیون دلار بدهند و ۲ تانک بخرند، این عدد را صرف کمک به یک نیروی چریکی کنند تا با یک عملیات تحت عنوان «طوفان الاقصی» قدرتمندترین ارتش ادعایی در منطقه غرب آسیا را درون باتلاقی بیاندازد که پس از ۴ ماه از آن خلاصی ندارد.

دزدی پهلوی؛ ۱۴۰۰ برابر کمک سالانه ایران به فلسطین

روزنامه «فایننشال‌تایمز» سال ۱۳۹۱ میزان دارایی‌های دزدی شده توسط محمدرضا پهلوی و خاندان شاه را ۳۵ میلیارد دلار اعلام کرد. یعنی آخرین دزدی شاه از ایران ۱۴۰۰ برابر کمک سالانه ایران به فلسطین بوده است.

میزان ثروتی که توسط پهلوی از ایران خارج شد

 

یک-دهم هزینه راه‌اندازی شبکه اینترنشنال

به نقل از گاردین، عربستان سعودی ۲۵۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی اینترنشنال کمک کرده است. شبکه‌ای که اکنون در کنترل عوامل رژیم صهیونیستی است. کمک سالانه به فلسطین یک-دهم پولی است که برای راه اندازی اینترنشنال هزینه شد.

گاردین از هزینه راه اندازی عربستان سعودی پرده برداشت

 

کمتر از بودجه سالانه منوتو

«شهرام همایون» اپوزیسیون مشهور مستقر در آمریکا گفت: «در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سالانه ۲۲ میلیون پوند (۳۰ میلیون دلار) هزینه تلویزیون «منوتو» بوده است. ۱۵ سال، سالی ۳۰ میلیون دلار از کجا آمده؟»

این عدد نشان می‌دهد که کمک سالانه جمهوری اسلامی به حماس کمتر از بودجه سالانه منوتو بوده است.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/158748

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی