پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس واکنش موافقان و مخالفان حضور سلبریتی‌ها در تلویزیون را بررسی می‌کند

با انتشار خبر بازگشت رشیدپور و گلزار به صدا و سیما موجی از مخالفت‌ها و موافقت‌ها با حضور آن‌ها در تلویزیون به راه افتاد که ابعاد حضورشان را مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منتشر شده در 24 مرداد 1402

عطیه فکری – در روزهای گذشته معاون سیما با اعلام اینکه برخی از سلبریتی‌ها از مواضع گذشته خود پشیمان هستند، قرار بر این است که باز هم از آن‌ها در صدا و سیما استفاده شود. بعد از این خبر مشخص شد که رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار هر دو با دو برنامه مسابقه‌ و سرگرمی در تلویزیون آنتن گرفته‌اند. برنامه جدید گلزار با نام «پانتولیگ» هم قرار است یک مسابقه تلویزیونی البته با محوریت پانتومیم باشد. سری جدید مسابقه «سیم آخر»، با طراحی جدید در مدل مسابقه و همین‌طور دکور و محتوای جدید در حال تولید است و به‌زودی با اجرای رشیدپور روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

محسن برمهانی در آیین تجلیل از خبرنگاران اعلام کرد: در چند ماه اخیر جامعه درگیر جنگ شناختی و آسیب شده است. ترکش‌هایی از این جنگ به همه ما خورده است. نمی توانیم همه چهره ها را با یک چوب بزنیم. چون هر کدام یک فرد متفاوت هستند. برای مثال فردی با نظام عناد داشته و هدفش چیزی جز مصلحت مردم بوده است؛ یکی به یک جمع بندی رسیده که الان فهمیده اشتباه کرده است. در سال ۸۸ هم این موارد را داشتیم. کارشناسی از یک شبکه با یک نفر صحبت و مذاکره کرده است و بنده هم درجریان هستم. جامعه انقلابی که نگران هستند بدانند که صداوسیما خلاف مصلحت های کشور حرکت نمی کند. کسی که خیانت کرده باشد را قرار نیست وارد فضای صداوسیما کنیم. چون صداوسیما سکویی است که مردم به آن اطمینان دارند.

آیا رشیدپور عذرخواهی کرد؟

این خبر با موجی از مخالفت‌های شدید مواجه شد چراکه رشیدپور در ایام اغتشاشات سال گذشته موضع‌گیری علیه نظام داشته و سوال مخالفان حضور او از مسئولان صدا و سیما هم همین است که چرا به همچین فردی اجازه ورود می‌دهند؟ که پاسخ معاون سیما به مردم و کاربرانِ مخالف این بود که او پشیمان است در صورتی که همچنان در صفحات خود در توییتر و اینستاگرام به مواضع خود و تبلیغ علیه نظام یا طرفداری از اغتشاشات پافشاری می‌کند و هیچ نشانه‌ای از پشیمانی در رفتار و گفته‌های او مشاهده نمی‌شود. آیا یکی از نشانه‌های پشیمانی عذرخواهی رسمی و علنی از مردم نیست؟

استعفای مجری پاورقی در اعتراض به حضور رشیدپور

در کنار نقد جدی به حضور رشیدپور در تلویزیون صرفا به دلیل حمایتی که از اغتشاشات و آشوبگران خیابانی انجام داده بود، مسئله استعفای مجری برنامه پاورقی به نشانه اعتراض به حضور او در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک سوژه جنجالی شد. محمدرضا شهبازی که در ایام اغتشاشات برنامه پاورقی را در راستای حمایت از سیاست‌های نظام اجرا می‌کرد با انتشار خبر بازگشت افرادی مثل رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار از اجرای برنامه پاورقی استعفا داد.

محمدرضا گلزار در ایام اغتشاشات موضع سکوت در پیش گرفته بود و نقدی هم اگر به او وارد باشد به تبلیغ سبک زندگی لاکچری هست که در فضای مجازی از او دیده می‌شود اما رشیدپور داستان دیگری دارد او در توییتر و اینستاگرام فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و حمایت از اغتشاشگران را داشته و دارد و پست‌ها و توییت‌های او هنوز موجود است و برخلاف ادعای معاون سیما هیچ پشیمانی در رفتار و گفتار او دیده نمی‌شود و همچنان همان رویه را ادامه می‌دهد که باعث خشم گروه زیادی از مردم نسبت به مسئولین صدا و سیما شده است.

6

اعتراض مخالفان حضور رشیدپور در تلویزیون

گروهی از کاربران، فعالان رسانه‌ای و حتی صفحات فرهنگی که مخالف حضور فردی با عقاید و دیدگاه‌های رشیدپور در تلویزیون هستند در اعتراض به این تصمیم مدیران صدا و سیما در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند.

واکنش منفی صفحات فرهنگی به حضور رشیدپور در تلویزیون

12345

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به این ماجرا

کاربران شبکه‌های اجتماعی که از این تصمیم مسئولان صدا و سیما ناراضی و شاکی بودند، اسامی شهدای اغتشاشات مثل آرمان علی‌وردی و روح الله عجمیان را تکرار می‌کردند تا مسئولین به یاد بیاورند که در اغتشاشات سال گذشته چه روزهای شوم و ناراحت‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته شده و حالا در آستانه سالگرد این آشوب‌های خیابانی همچین تصمیمی درست نیست.

6158

 

914

14

131011

واکنش موافقان حضور سلبریتی‌ها در تلویزیون

در این ماجرا برخی اصلاح‌طلبان و فعالان رسانه‌ای که موافق حضور سلبریتی‌ها در صدا و سیما بودند واکنش‌هایی توام با ذوق زدگی از خود نشان می‌دادند و بازگشت سلبریتی‌ها به صدا وسیما را دستاور یا پیروزی برای خود به حساب می‌آوردند، علاوه بر این عده‌ای م موضع بی‌طرفانه اتخاذ کردند و گفتند که اگر درب صدا و سیما را باز گذاشته شود احتمال لگدپراکنی و تحت نظر بودن سلبریتی‌ها بیشتر می‌شود و برای ماندگاری در این عرصه بیشتر تلاش می‌کنند و کمتر واکنش‌های اعتراضی و منفی نشان می‌دهند، حتی یکی از فعالان رسانه‌ای اشاره به عفو گسترده رهبری کردو گفت که 90 هزار نفر عفو شدند جا فقط برای همین چند نفر محدود نیست؟!

1234

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1135

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی