پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اساس تصاویر ماهواره‌ای سامانه پدافندی برد بلند باور 373 پس از به اتمام رساندن تست‌های عملیاتی٬ طبق وعده‌های پیشین در شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار گرفته است.

منتشر شده در 21 بهمن 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ بر اساس تصاویر ماهواره‌ای سامانه پدافندی برد بلند باور 373 پس از به اتمام رساندن تست‌های عملیاتی٬ طبق وعده‌های پیشین در شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار گرفته است. احتمالا وظیفه کاربری این سامانه بر عهده گروه واکنش سریع راهبردی امام علی (علیه السلام) نیروی پدافند هوایی ارتش گذاشته شده است.

در تصویر فوق استقرار سیستم‌های راداری باور 373 و دیگر زیرسیستم‌ها مشخص است. هر چند تنها یک خودرو پرتابگر دیده می‌شود. این موضوع ممکن است به علت بروز نبودن تصاویر ماهواره‌ای باشد و یا استقرار این سامانه در این سایت پدافندی تنها با هدف سنجش رادارها انجام شده است و سامانه مدتی بعد برای استقرار کامل به محلی مجزا منتقل شده باشد.

لازم به ذکر است در آخرین بهینه‌سازی انجام شده٬ برد رادار کشف از 350 به 450 کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از 260 به 400 کیلومتر ارتقا پیدا کرده است. برد موشک سامانه از 200 به 300 کیلومتر و ارتفاع درگیری آن از 27 به 32 کیلومتر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/158836

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی