پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش بایدن به آزادی ۵ آمریکایی در ایران:

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «من تشکر ویژه‌ای از "شیخ تمیم بن حمد" امیر قطر و "هیثم بن طارق" سلطان عمان می‌کنم. هر دو به تسهیل این توافق طی ماه‌ها دیپلماسی سخت و اصولی آمریکا کمک کردند».

منتشر شده در 27 شهریور 1402
در سرویس

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واکنش به آزادی چند آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت که امروز بالاخره 5 آمریکایی بی گناه که در ایران در بازداشت بودند به وطن خود باز می‌گردند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «از امیر قطر و سلطان عمان که در تسهیل توافق مبادله زندانیان با تهران کمک کردند، تشکر ویژه می‌کنم».

بایدن در ادامه بیانیه خود گفت: «سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو شهروند دیگر که خواستند هویتشان فاش نشود پس از سال‌ها تحول رنج و بلاتکلیفی، به زودی با عزیزان خود دیدار خواهند کرد. من از شرکای خود در داخل و خارج از کشور به خاطر تلاش‌های خستگی ناپذیرشان برای کمک به ما برای دستیابی به این نتیجه از جمله دولت‌های قطر، عمان، سوئیس و کره جنوبی سپای‌گزارم».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «من تشکر ویژه‌ای از “شیخ تمیم بن حمد” امیر قطر و “هیثم بن طارق” سلطان عمان می‌کنم. هر دو به تسهیل این توافق طی ماه‌ها دیپلماسی سخت و اصولی آمریکا کمک کردند».

بایدن در ادامه بیانیه خود گفت: «در حالی که ما بازگشت این آمریکایی‌ها را جشن می‌گیریم ما همچنان آنهایی که باز نگشته‌اند را به یاد داریم. من از رژیم ایران می‌خواهم که گزارش کاملی در آنچه برای باب لوینسون روی داده، ارائه دهد. خانواده لوینسون سزاوار پاسخ هستند. امروز ما “محمود احمدی نژاد” رئیس جمهور سابق و و وزیر اطلاعات ایران را تحت قانون لونیون برای دلیل مشارکت در بازداشت‌های اشتباه تحریم کردیم و ما همچنان به تحمیل هزینه به ایران برای اقدامات تحریک آمیزش در منطقه ادامه خواهیم داد».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «و در حالی که ما از شهروندانمان در خانه استقبال می‌کنیم من بار دیگر خطرات جدی سفر به ایران را به تمام شهروندان آمریکایی یادآوری می‌کنم. دارندگان گذرنامه آمریکایی نباید به آنجا سفر کنند».

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه آمریکا هشدار مسافرتی طولانی مدتی در این زمینه دارد: به دلیل خطر آدم ربایی و دستگیری و بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی، به ایران سفر نکنید. همه آمریکایی‌ها باید به این سخنان توجه کنند و هیچ انتظاری نداشته باشند که آزادی آنها تضمین شود».

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود اضافه کرد: «پیوستن مجدد آمریکایی‌های به ناحق بازداشت شده به عزیزانشان، از روز نخست، اولویت دولت من بوده است. هم اکنون ده‌ها نفر از شهروندانمان را از کشورهایی نظیر افغانستان،‌برمه، هائیتی، روسیه، رواندا، ونزوئلا، آفریقای غربی و مکان‌های جهانی بیشتر به خانه بازگردانده‌ایم.»

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/140378

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی