پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمهیدات ویژه برای زائران اربعین حسینی؛

در آستانه اربعین ارگان ها و نهادهای مختلف با ارائه خدمات و تمهیدات ویژه برای رفاه هرچه بیشتر زائران پای کارآمده اند.

منتشر شده در 2 شهریور 1401
در سرویس

در آستانه اربعین فراجا از صدور برگ گذر ویژه اربعین و مهر اعتبار ۶ ماهه سفر بر گذرنامه‌ زائران به صورت رایگان خبر داد. در همین حال معاون امور ارتباطی و فناوری اطلاعات  از آماده‌سازی ۵۰ نقطه وای فای (wifi) رایگان در طول مسیر پیاده‌روی اربعین برای زائران ایرانی گفت و بانک مرکزی نیز اعلام کرد زائران اربعین ۱۰۰دلار ارز توافقی می‌گیرند.

توضیحات پلیس درباره تمدید گذرنامه‌ها و صدور گذر ویژه اربعین

سخنگوی فراجا با بیان اینکه قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود که فقط برای یکبار است، گفت: همچنین زائران اربعین که گذرنامه آنها اعتبار ندارد، می‌توانند به اداره گذرنامه استان‌ها مراجعه کرده و مهر اعتبار ۶ ماهه سفر بر گذرنامه‌شان به صورت رایگان بزنند. حاجیان با اشاره به فرآیند صدور «برگ گذر موقت» ویژه اربعین گفت: برای اینکه بتوانیم فاصله صدور گذرنامه را کمتر کنیم و هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافقی با طرف عراقی، قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود.

این برگ گذر موقت فقط برای یکبار است اما فرآیند صدورش متفاوت است یعنی شهروندان عزیز باید به پلیس + 10 مراجعه کرده یا درخواست صدور گذرنامه بدهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» می‌کنند که تنها هزینه صدور آن هزینه پست است. فرآیند صدور آن برای ما ، 24 ساعت طول می‌کشد اما تا زمانی که از طریق پست به دست درخواست‌کننده برسد، بین 48 تا 72 ساعت زمان می‌برد.

وای‌فای رایگان برای زائران اربعین فراهم شد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری نیز  از آماده‌سازی ۵۰ نقطه وای فای (wifi) رایگان توسط اپراتور ITPC عراق در طول مسیر پیاده‌روی اربعین برای زائران ایرانی خبر داد.

زائران اربعین ۱۰۰دلار ارز توافقی می‌گیرند

به‌منظور تسهیل در ارائه خدمات ارزی به زائرین اربعین حسینی(ع) از روز شنبه مورخ 1401.6.5 بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان 100 دلار به‌نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

همچنین صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نیز در چهارچوب ضوابط ابلاغی و احراز هویت متقاضیان (کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی)، مجاز به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان هر متقاضی 100 دلار آمریکا به‌نرخ توافقی هستند.

بانک مرکزی همچنین تأکید کرده است که فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین حسینی(ع) هیچ‌گونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین تصویب شد

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به تصویب قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌ شهری برای اربعین، گفت: مردم بلیت اتوبوس را فقط در داخل پایانه‌ها یا دفاتر فروش شرکت‌ها خریداری کنند.

باقرجوان درباره قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین نیز گفت: قیمت‌ها مصوب شده و از هر مبدا قیمت بلیت متفاوت است. اگر قرار باشد تغییر قیمت کند فقط ستاد مرکزی اربعین این کار را انجام می‌دهد که در رابطه با آن نیز اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/37463

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی