پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جن ساکی:

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد اظهارات روسیه درباره آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی و سلاح‌های شیمیایی آمریکا در اوکراین دروغ است.

منتشر شده در 19 اسفند 1400
در سرویس

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در رشته توییتی در صفحه خود در توییتر مدعی شد: «ادعا‌های روسیه درباره وجود آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا و توسعه سلاح‌های شیمیایی در اوکراین دروغ است. مقامات چینی این تئوری‌های توطئه را تکرار می‌کنند و غیرمنطقی است.»

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه پس از افشای دست داشتن آمریکا در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین از واشنگتن توضیح خواست.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهاراتش بدون ارائه سند و مدرک مدعی شد: «ادعا‌های روسیه گمراه کننده است که در طول سال‌ها بار‌ها از روس‌ها در اوکراین و سایر کشور‌ها دیده‌ایم. روسیه سابقه طولانی و مستندی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی از جمله تلاش برای ترور دشمنان سیاسی پوتین دارد.»

جن ساکی مدعی شد: «این روسیه است که به حمایت از سوریه که بار‌ها از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است، ادامه می‌دهد. ادعا‌های روسیه ترفندی آشکار از سوی این کشور برای توجیه حمله عمدی و غیرموجه خود به اوکراین است.»

در حالی که سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته با اشاره به اسنادی، همکاری میان اوکراین و آمریکا برای ساخت سلاح‌های بیولوژیکی را تأیید کرد، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: «همه ما باید مراقب احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین باشیم.»

سخنگوی پنتاگون: ما در اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی تولید نمی‌کنیم
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز مدعی شد: «ما در اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی تولید نمی‌کنیم و این فقط تبلیغات مسخره و پوچ روسیه است.»

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا در تماس با همتای لهستانی خود گفت: «نمی‌خواهیم جنگنده‌های میگ را در اختیار اوکراین قرار دهیم. ما معتقدیم که بهترین راه برای حمایت از دفاع اوکراین، تهیه تسلیحات ضد تانک و ضد هوایی است.»

جان کربی مدعی شد: «توانایی‌های هوایی روسیه به دلیل پدافند هوایی اوکراین کاهش یافته است. ما متوجه شدیم که چین از جنگ روسیه حمایت ضمنی کرده است.»

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «حرکت کاروان روسیه در شمال کی‌یف، پایتخت اوکراین متوقف شده و مورد حملات مؤثر نیرو‌های اوکراینی قرار گرفته است.»

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا به بهانه مبارزه با تهدیدات بیولوژیکی در آینده، اقدام به استخدام و به کارگیری کارشناسان و متخصصان تسلیحات بیولوژیکی شوروی سابق کرده است. پنتاگون بیش از ۲ میلیارد دلار بودجه در سال را به فعالیت‌هایی از این دست اختصاص می‌دهد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/67352

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی