پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پایگاه خبری اکسیوس از تداوم سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ در دولت جو بایدن خبر داد که از مخالفان سرسخت ساخت دیوار مرزی در کارزارهای تبلیغاتی خود بود.

منتشر شده در 6 مرداد 1400
در سرویس

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در حال ساخت نوعی دیوار مرزی مخصوص به خود است. این رئیس جمهوری دموکرات که در کارزارهای تبلیغات انتخاباتی همواره مخالف ساخت دیوار مرزی بود که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در دستور کار قرار گرفت و وعده رویکرد انسانی را در برابر مهاجران داده بود. اکنون با تداوم سیاست های ماسبق خویش به ماموران مرزی اجازه می دهد پناهجویان را به زور به مکزیک بازگردانند و برخی خانواده های مهاجر را هم سریع بازداشت و اخراج می کند.

گفته می شود تنها در ماه گذشته میلادی ۲۰ هزار مهاجر در منطقه “دره ریو گراند” (منطقه ای در مرز ایالت تگزاس و کشور مکزیک) دستگیر شده اند. از سوی دیگر نامشخص بودن وضعیت مهاجرانی هم که توانسته اند وارد خاک آمریکا شوند نگرنی های بسیاری را در پی داشته است. براساس گزارش های بدست آمده، نزدیک به ۵۰ هزار مهاجر بدون تعیین تاریخ مشخص برای دادگاه در آمریکا آزاد شده اند. اقدامی که در تاریخ ایالات متحده بی سابقه گزارش شده است.

«رابین بارنارد» از فعالان حقوق بشر در گفت و گو با اکسیوس گفت: ناامیدکننده است که در انتهای ژوئیه (اوایل مرداد) در دولت جدید حضور داشته باشیم و هنوز هم اساسا دیواری برای جلوگیری از ورود پناهجویان به کشور وجود دارد.

«لی گیلرانت» وکیل دادگستری گفت: «دولت بایدن در مورد برخی موضوعات مهم ناامید کننده عمل کرده است که از جمله مهمترین آنها امتناع از پایان دادن به سیاست های غیرانسانی دولت ترامپ است».

فعالان حقوق بشر و مهاجرت تاکید دارند بایدن و «کامالا هریس» معاون وی با گفتن اینکه به آمریکا نیایید، مدافعان مهاجرت را ناامید کرده اند.

از سوی دیگر، اواخر روز دوشنبه وزارت امنیت میهن اعلام کرد که رویه بحث برانگیزی را که در دولت های گذشته استفاده می شد و به مقامات اجازه می داد تا خانواده های مهاجر را بازداشت و با سرعت بیشتری اخراج کنند، از سر خواهد گرفت.

هفته گذشته هم بایدن با تکرار اظهارات هریس در سفر بحث برانگیزش به گواتمالا در ژوئن سالجاری (خرداد)، تاکید کرد که مهاجران “نباید به ایالات متحده بیایند”.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سفر خارجی خود، خطاب به مهاجران در گواتمالا به صراحت گفته بود به آمریکا نیایید. وی در این سخنان ادامه داد: آمریکا به اجرای قوانین خود و ایمن سازی مرزهایش ادامه خواهد داد.

گفته می شود در حال حاضر روزانه ۲۸ هزار مهاجر توسط نیروهای مرزی آمریکا بازداشت و به مراکز بازداشت پناهجویان منتقل می شوند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/100478

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی