پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحقیقات دانشمندان نشان داد اثربخشی واکسن یادآور یا دوز سوم برای مقابله با کرونا نود درصد است.

منتشر شده در 2 بهمن 1400
در سرویس

 تحقیقات دانشمندان نشان داد اثربخشی واکسن یادآور یا دوز سوم برای مقابله با کرونا نود درصد است.

مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا نتایج تحقیقات خودش را درباره اثربخشی واکسن یادآور برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ منتشر کرد. در این گزارش به بسیاری از پرسش‌ها درباره اثربخشی واکسن یادآور کرونا پاسخ داده شده است. براساس این گزارش، واکسن یادآور کرونا حتی در مقابل گونه اومیکرون از ویروس کرونا کارساز است.

نتایج این تحقیقات در نشریه‌های علمی پزشکی نیز منتشر شده است. یکی از نکات تحقیق شده در این پژوهشها، میزان اثربخشی واکسن یادآور کرونا در جلوگیری از بستری شدن بیماران کرونایی است. برای پاسخ به این سوال، وضعیت هشتاد و هشت هزار بیمار مبتلا به کرونا در ده ایالت آمریکا بررسی شد که بستری شده بودند. براساس این بررسی ها، واکسن یادآور کرونا در این زمینه اثربخشی نود درصدی دارد که بسیار قابل توجه است.

همین تحقیقات نشان داد که تزریق دو دوز واکسن کرونا برای جلوگیری از بستری شدن افراد، پنجاه و هفت درصد موثر است. تفاوت بین این دو رقم بسیار زیاد است.

پرسش دیگر بررسی شده در این تحقیقات، میزان اثربخشی واکسن‌های کرونا و یادآور برای جلوگیری از کشیده شدن کار افراد به بخش اورژانس کرونایی بود. برای این منظور، وضعیت دویست هزار نفر در ده ایالت آمریکا بررسی شد که به این بخش‌ها مراجعه کرده بودند. این تحقیقات نشان داد که واکسن یادآور برای این منظور، اثربخشی هشتاد و دو درصدی دارد. این رقم برای کسانی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، سی و هشت درصد است. مشاهده می‌شود که تفاوت بین این دو عدد نیز بسیار قابل توجه است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/74256

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی